Test: WMC Zero SR/S
Technische gegevens
17 maart 2025
Merk/model | Zero SR/S WMC prototype |
Motor | |
Type | Z-Force 75-10 elektromotor, borstelloos, permanent hi-temp magneet |
Koelsysteem | luchtkoeling |
Power pack | Z-Force Li-Ion |
Max capaciteit | 17,3 kWh |
Nominaal capaciteit | 15,1 kWh |
Lader type | 6,6 kW, geïntegreerd |
Laadtijd (standaard) | 2,7 uur (100%) / 2,2 uur (95%) |
met 6 kW Rapid Charger | 1,6 uur (100%) / 1,1 uur (95%) |
met een accessoire lader | |
met max accessoires | |
Vermogen | 111 pk @ 5.600 tpm (35 kW @ 5.000 tpm continue) |
Koppel | 190 Nm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | n.v.t. |
Eindoverbrenging | tandriem |
Koppeling | koppelingloze transmissie |
Chassis | |
Frame | Stalen vakwerkframe |
Wielbasis | 1.450 mm |
Balhoofdhoek | 24,5° |
Naloop | 94 mm |
Vering voor | Showa 43 mm BPF upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Showa monoshock met piggyback reservoir, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm |
Veerweg achter | 140 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, J-Juan 4-zuiger radiale remklauw, Bosch ABS |
Achterrem | Enkele schijf 240 mm, J-Juan 1-zuiger remklauw, Bosch ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 180/55 ZR 17" |
Afmetingen | |
Lengte | n.b. |
Breedte | n.b. |
Hoogte | n.b. |
Zadelhoogte | 827 mm |
Gewicht | 235 kg rijklaar |
Range | Bij snelweggebruik +9% ten opzichte van de standaard versie |