Zoeken

Wat wordt de motor van de toekomst?

Onlangs presenteerde Kawasaki de plannen voor de toekomst. Daarbij concentreert het Japanse merk zich op voertuigen die CO2-neutraal rijden. Er staan elektrische en hybride motoren op stapel. Ook brandstofcellen en synthetische brandstoffen worden genoemd, terwijl andere merken ook diverse opties overwegen. Men lijkt dus nog niet overtuigd van de EV.

D3O protectie: ademende bescherming

Je kunt het best ademende motorpak ter wereld hebben, vaak merk je na een lichte inspanning toch dat je kletsnatte plekken op je onderkleding hebt. Precies waar je protectoren zitten. Die zijn vaak ook stug en oncomfortabel. Maar daar is wat aan te doen door ze te vervangen door speciale protectoren van D3O.

Reportage: Motorbandenrecycling, inzameling slecht geregeld

De meeste motorrijders laten hun banden door een motorzaak vervangen. Er zijn er echter ook best veel die hun banden zelf monteren, vooral in de cross en de enduro. De gunstige aanschaf online speelt daarbij een grote rol. Maar de vraag blijft, waar laat je je oude banden? De inzameling daarvan blijkt slecht geregeld.

Nader bekeken: Harley-Davidson Sportster S

Na de onthulling al enkele weken online te hebben aangekondigd werd dinsdagmiddag eindelijk het doek gelicht van Harley's nieuwe powercruiser, door de Amerikanen gedoopt tot Sportster S en de tweede fiets die met de nieuwe Revolution Max 1250 V-twin is uitgerust, in dit geval nog een aanvullende T heeft gekregen, als in 1250T. In een notendop: 121 pk bij 228 kilo rijklaar.

Honda CB500 Track: 25-jaar oude lesmotor als circuitfiets

Vraag een motorrijder naar circuitmotoren en tien tegen een dat hij die vraag met Suzuki GSX-R, Honda Fireblade, BMW S 1000 RR, of iets van die strekking antwoord. Dat je echter met een motor die totaal niet voor het circuit is bedoeld minstens zoveel lol kunt hebben, heeft mij de Honda CB500 wel geleerd. Pas op, het kan verslavend zijn.