Zoeken

Test: Triumph Speed Triple 1200 RS

Toen Triumph online de voor 2025 vernieuwde Speed Triple 1200 RS presenteerde leken de updates nieuws klein bier vergeleken met de enorme stap die de Britten vier jaar geleden hadden gezet toen de motor op de markt was gezet, maar op een fris edoch zonnig Mettet bleken die ‘kleine’ updates wel een megagroot effect te hebben gehad.

Test: Ducati Panigale V2

Van Ducati hadden we van alles kunnen verwachten, maar een nieuwe Panigale V2 met een compleet nieuwe V-twin die minder vermogen heeft dan de vorige editie? Downsizen is erg ongebruikelijk in de motorwereld, maar Ducati heeft daar een zeer goede reden voor gehad. Omdat minder ook meer kan zijn.

Test: Kawasaki Z900 SE

Na begin dit jaar de voor modeljaar 2025 compleet vernieuwde Z900 in Spanje te hebben getest konden we niet wachten om in eigen land met de SE-versie op pad te gaan. Met een prijskaartje van € 13.449 heeft Team Green een competitief speeltje in het betaalbare sportieve Naked-segment op de markt gezet.

Test: Harley-Davidson Pan America 1250 ST

Vier jaar na de lancering van de Pan America 1250 hebben de Amerikanen daar een meer straat georiënteerde ST versie aan toegevoegd, die ten opzichte van de 1250 Special onderscheidt met een iets minder uitgebreid elektronicapakket en 17 inch gietwielen, maar ook iets scherper is geprijsd.

Test: Ducati Multistrada V2 S

Toen Ducati het afgelopen jaar de nieuwe 890 cc V-twin presenteerde, waarbij afscheid was genomen van de Ducati-kenmerkende desmodromische klepaandrijving, bekroop ook bij ons het gevoel dat Ducati haar ziel aan de duivel had verkocht, maar nog voordat ik met de nieuwe Multistrada V2 vanuit Zaltbommel de snelweg heb opgedraaid ben ik helemaal om.