Snuffeltest: Italjet Dragster 700 Twin
Het Autodromo Enzo e Dino Ferrari, beter bekend als Imola, is een circuit met nogal wat historie. Hier reden en rijden de grootheden op twee en vier wielen rond, maar bovenal is het voor Italjet een geweldige locatie om zijn nieuwste wapen aan de wereldpers te presenteren: de Dragster 700 Twin. Als een van de eersten kregen we de kans om deze eigenzinnige creatie de sporen te geven…
Test: Ducati 2025 Streetfighter V4 S
Circuit de Folembray in Noord-Frankrijk is klein, overzichtelijk én technisch: korte rechte stukken, krappe hairpin en chicanes. Een plek waar je een naked superbike van 214 pk misschien niet meteen zou verwachten — maar precies dát maakt het interessant. De vernieuwde 2025 Streetfighter V4 S wil niet alleen de snelste zijn, maar ook de slimste. En op een technisch circuit als Folembray moet al die techniek zich bewijzen.
Classic test: Yamaha TRX850
Ondanks al het RD350LC tweetakt erfgoed is Yamaha het Japanse merk dat het meest gehecht is aan het viertakt tweecilinderconcept – een beleid dat voor veel fans zijn ultieme uitdrukking vond in de TRX850 sport-twin, die precies 30 jaar geleden, in 1995, op de Japanse thuismarkt werd gelanceerd. Op dat moment volgde Trixie Yamaha tweetakt zusje Elsie op de catwalk van het tweewielige design. – Dus Trixie, dit is jouw leven.
Test: Bimota Tesi H2 TERA
Vanuit het hoofdkantoor van Kawasaki richting de rondweg bij Almere ben ik al na een paar bochten helemaal verkocht. De Bimota Tesi H2 TERA is niet zomaar een motorfiets, dit is pure buitencategorie. Met een prijskaartje van ruim 47 mille de duurste straatlegale machine die ik ooit heb gereden – maar óók de allerbeste. Alles klopt: de looks, de techniek, het gevoel. En bovenal: de eigenzinnigheid.
Test: CFMOTO 800MT-X
Als ik voor het eerst een offroad-pad oprijd en ga staan, merk ik direct hoe goed het rijwielgedeelte van de CFMOTO 800MT-X in balans is. De vering is perfect en het tempo gaat al snel omhoog. Het is een heerlijke, veelzijdige motorfiets.