Interview Timur Sardarov
Het was twee weken geleden hét onderwerp van gesprek op de EICMA in Milaan: het meest prestigieuze en historische merk van Italië, winnaar van 270 Grand Prix races, 38 rijders- en 37 constructeurstitels, was naar verluid overgenomen door KTM. Stefan Pierer, de machtigste man in de Europese motorindustrie, had zijn meest iconische merk tot nu toe ingelijfd en aan zijn lijst Europese merken inclusief KTM, Husqvarna en GasGas toegevoegd. Tijd voor een gesprek met MV’s CEO Timur Sardarov.
Interview Marc Marquez: het lijkt wel of niemand kampioen wil worden
'Het is raar omdat het lijkt alsof niemand wil winnen!' - geblesseerd 8-voudig wereldkampioen Marc Marquez geeft zijn mening over het 2020 MotoGP seizoen tot nu toe, een update over zijn blessure en reageert onder onder andere op de stelling dat de RC213V alleen voor hem is gemaakt.
Q&A met DCT engineer Dani Arai
Dai Arai is sinds 1999 werkzaam bij Honda en wordt bij Big Red gezien als de drijvende kracht achter de unieke DCT Dual Clutch Transmission, die dit jaar z'n eerste jubileum viert. Een Q&A geeft inzicht in z'n achtergrond, zijn leven met motoren en bij Honda en de uitdagingen in 10 jaar DCT-ontwikkeling.
Q&A met Brad Binder
Brad Binder schreef zondag geschiedenis in de Tsjechische GP toen hij zijn eerste MotoGP overwinning behaalde, wat ook de eerste racewinst van Red Bull KTM Factory Racing in de koningsklasse was.
MOTORbeurs Utrecht 2021: we gaan ervoor
Europa lijkt de eerste golf van de coronapandemie te hebben doorstaan - in veel landen worden de lockdown maatregelen versoepeld, maar desondanks zijn in korte tijd vanwege corona drie internationale motorshows geannuleerd: de NEC in Birmingham, de Intermot in Keulen en de EICMA in Milaan. Heeft de anderhalvemeterrichtlijn het voorlopige einde ingeluid van motorshows en dichter bij huis, wat heeft dat voor gevolgen voor MOTORbeurs Utrecht? Motorfreaks ging hierover met MOTORbeurs Utrecht in gesprek.