Zoeken

Test: Kawasaki Z900

Eind 2016 verraste Kawasaki vriend en vijand met de Z900, een sportieve middenklasse naked waarbij Team Green het rijwielgedeelte én de prijs van een zeshonderd met de power van een duizend had gecombineerd. En daarmee vanaf dag één de onbetwiste koning van Value for Money was. Voor 2020 heeft Kawasaki de puntjes op de i gezet en meer dan dat is niet nodig geweest om de middenklasse Naked te blijven domineren.

Megatest: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT

Als ik na 4 intensieve dagen en 2.618,3 kilometer de Africa Twin Adventure Sports vanuit het Zuid-Spaanse Marbella thuis op de oprit parkeer ben ik helemaal kapot, maar dat zegt alles over het barslechte weer van de laatste dag. Als er één motor is waarmee ik dat avontuur volgende week direct zou overdoen, dan zonder twijfel deze 2020 CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT.

Eerste indruk: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Vier jaar na de introductie van de nieuwe CRF1000L Africa Twin heeft Honda haar meest succesvolle Allroad van a tot z compleet vernieuwd en klaar voor de toekomst gemaakt, door 'm meer cilinderinhoud en vermogen te geven, het rijwielgedeelte te verbeteren en het elektronicapakket naar een hoog niveau te tillen. In een koud mistig en extreem nat Marbella konden we kennismaken met de Adventure Sports versie van de 2020 CRF1100L Africa Twin.

Vergelijk: Versys 1000 vs. Tiger Sport

Dikke Allroads worden steeds meer gepresenteerd als de ultieme “go-anywhere” fiets om “Long way…” te gaan. Maar wat nou als je niet de intentie hebt om in de voetsporen van Charlie Boorman en Ewan McGregor te treden, maar wel een sportieve fiets wilt om comfortabel mee naar Zuid-Frankrijk, Spanje of Italië te gaan. De Kawasaki Versys 1000 en Triumph Tiger Sport zijn twee van die fietsen die tegen de stroom ingaan, maar die ondanks de gemene deler elkaars tegenpolen hadden kunnen zijn.

Test: Paton S1-R Lightweight

De Isle of Man TT winnen is een enorme prestatie, laat staan dat je dat 19 keer doet, zoals Ulsterman Michael Dunlop tot nu toe voor elkaar heeft gekregen. Twee jaar op rij met dezelfde machine winnen zegt echter ook alles over die motorfiets – en dat is wat Michael heeft gedaan met de in Italië gebouwde Paton S1-R in 2018 en 2019, in de competitieve Lightweight TT voor 650cc tweecilinders.