Zoeken

Eerste test QJMotor line-up

SRV 600 V

23 mei 2024

De grootste verrassing van de dag is echter de SRV 600 V, waarmee ik onze eerste kennismaking afsluit. Met de SRV 600 V heeft QJMotor een cruiser op de markt gezet die qua styling bij Harley-Davidson lijkt te zijn weggekaapt – inclusief de Harley-typische schakelaars op het stuur – en wat sturen betreft wat van de Fat Bob wegheeft, maar dankzij z’n 561 cc V4 een totaal andere dimensie aan een het
Komt het je bekend voor? Harley en Indian zijn goede inspiratiebronnen geweest

Te bizar, een Cruiser met V4. Zit is precies wat je van een Cruiser verwacht
idee van een Cruiser heeft gegeven. Wie verzint zoiets? Te gek en te bizar voor woorden, maar tegelijkertijd ook te lollig en vet. Het doet me nog het meest denken aan enerzijds de V-Rod, die vanwege z’n 60° V-hoek totaal anders aanvoelde dan de traditionele 45° Harley V-twin. 

Anderzijds is het de rijervaring van de Harley’s Break Out tijdens de presentatie van de complete (en geheel vernieuwde) Softail line-up in Barcelona waar ik aan moet denken. Van alle Softail modellen had de Break Out de minste stuureigenschappen, maar we hadden er wel de grootste lol op en exact datzelfde gevoel heb ik nu van de SRV 600 V: de minst flitsende stuureigenschappen, maar wel de meeste lol. Gewoon de motor wat meer de bocht in dwingen en vervolgens genieten van het schraapgeluid van het slijtboutje dat elke bocht wat staal op het asfalt achterlaat, terwijl het rijwielgedeelte onder je aan het dansen is. Oneigenlijk gebruik, absoluut! Maar wel verdomd leuk, helemaal als je dan ook nog eens die gast voor je bijhoudt die op een veel betere stuurfiets zit.

 

Technische gegevens

 

Model SRV 600 V
Motor
Type V4
Koelsysteem vloeistofkoeling
Cilinderinhoud 561 cc
Boring x slag 61 x 48 mm
Compr. verh. n.b.
Klepaandrijving DOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking Digitaal
Starter Elektrisch
Benzinetoevoer Benzine-injectie
Smering Wet sump
Vermogen 68 pk @ 10.500 tpm
Koppel 54 Nm @ 8.000 tpm
Transmissie
Aantal versnellingen 6
Eindoverbrenging Ketting
Koppeling nat, meervoudige plaat, kabelbediend
Chassis
Frame Stalen buisframe
Wielbasis 1.580 mm
Balhoofdhoek n.b.
Naloop n.b.
Vering voor Marzocchi upside-down, instelbaar
Vering achter Marzocchi monoshock, instelbaar
Veerweg voor n.b.
Veerweg achter n.b.
Voorrem Dubbele schijf 300 mm, radiale 4-zuiger remklauwen, ABS
Achterrem Enkele schijf 260 mm, eenzuiger remklauw, ABS
Voorband 130/90 R 16"
Achterband 180/65 R 16"
Afmetingen
Lengte 2.280 mm
Breedte 820 mm
Hoogte 1.115 mm
Zadelhoogte 720 mm
Gewicht 219 kg rijklaar
Tankinhoud 16,5 liter
Reserve n.b.
Gegevens
Rijbewijsklasse A2 aanpasbaar
Garantie 3 jaar
Adviesprijs NL € 8.699,00
Adviesprijs BE € 7.599,00
Importeur NL Moto Mondo
qjmotor-benelux.com