Eerste test QJMotor line-up
SRV 600 V
De grootste verrassing van de dag is echter de SRV 600 V, waarmee ik onze eerste kennismaking afsluit. Met de SRV 600 V heeft QJMotor een cruiser op de markt gezet die qua styling bij Harley-Davidson lijkt te zijn weggekaapt – inclusief de Harley-typische schakelaars op het stuur – en wat sturen betreft wat van de Fat Bob wegheeft, maar dankzij z’n 561 cc V4 een totaal andere dimensie aan een het
Komt het je bekend voor? Harley en Indian zijn goede inspiratiebronnen geweest
Te bizar, een Cruiser met V4. Zit is precies wat je van een Cruiser verwacht
idee van een Cruiser heeft gegeven. Wie verzint zoiets? Te gek en te bizar voor woorden, maar tegelijkertijd ook te lollig en vet. Het doet me nog het meest denken aan enerzijds de V-Rod, die vanwege z’n 60° V-hoek totaal anders aanvoelde dan de traditionele 45° Harley V-twin.
Anderzijds is het de rijervaring van de Harley’s Break Out tijdens de presentatie van de complete (en geheel vernieuwde) Softail line-up in Barcelona waar ik aan moet denken. Van alle Softail modellen had de Break Out de minste stuureigenschappen, maar we hadden er wel de grootste lol op en exact datzelfde gevoel heb ik nu van de SRV 600 V: de minst flitsende stuureigenschappen, maar wel de meeste lol. Gewoon de motor wat meer de bocht in dwingen en vervolgens genieten van het schraapgeluid van het slijtboutje dat elke bocht wat staal op het asfalt achterlaat, terwijl het rijwielgedeelte onder je aan het dansen is. Oneigenlijk gebruik, absoluut! Maar wel verdomd leuk, helemaal als je dan ook nog eens die gast voor je bijhoudt die op een veel betere stuurfiets zit.
Technische gegevens
Model | SRV 600 V |
Motor | |
Type | V4 |
Koelsysteem | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 561 cc |
Boring x slag | 61 x 48 mm |
Compr. verh. | n.b. |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal |
Starter | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Benzine-injectie |
Smering | Wet sump |
Vermogen | 68 pk @ 10.500 tpm |
Koppel | 54 Nm @ 8.000 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6 |
Eindoverbrenging | Ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, kabelbediend |
Chassis | |
Frame | Stalen buisframe |
Wielbasis | 1.580 mm |
Balhoofdhoek | n.b. |
Naloop | n.b. |
Vering voor | Marzocchi upside-down, instelbaar |
Vering achter | Marzocchi monoshock, instelbaar |
Veerweg voor | n.b. |
Veerweg achter | n.b. |
Voorrem | Dubbele schijf 300 mm, radiale 4-zuiger remklauwen, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 260 mm, eenzuiger remklauw, ABS |
Voorband | 130/90 R 16" |
Achterband | 180/65 R 16" |
Afmetingen | |
Lengte | 2.280 mm |
Breedte | 820 mm |
Hoogte | 1.115 mm |
Zadelhoogte | 720 mm |
Gewicht | 219 kg rijklaar |
Tankinhoud | 16,5 liter |
Reserve | n.b. |
Gegevens | |
Rijbewijsklasse | A2 aanpasbaar |
Garantie | 3 jaar |
Adviesprijs NL | € 8.699,00 |
Adviesprijs BE | € 7.599,00 |
Importeur NL | Moto Mondo |
qjmotor-benelux.com |