Zoeken

De motorfreaks Grote Scootertest

Pagina 9

19 oktober 2007
Inhoudsopgave
De motorfreaks Grote Scootertest
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
Pagina 10

Conclusie

Paris_by_motorscooter_IMG_0609.jpg

Het had niet veel beter kunnen lopen; echt álle aspecten zijn aan bod gekomen; snelweg, landweg, circuit, stad, ringweg, file…you name it, we done it. En in stijl. Betekent ook dat conclusies getrokken uit dit avontuur redelijk gedegen en waardevol genoemd kunnen worden. En los van welke scooter dit verhaal zou ‘winnen’, is eens te meer en hopelijk voorgoed duidelijk geworden dat motorscooters hun plaats meer dan verdiend hebben. Geef ons een grote stad en er is niets wat ook maar in de buurt komt qua gebruiksgemak en veelzijdigheid. Hooguit een Yamaha Tricker of iets dergelijks, ware het niet dat die het op groottoerisme volkomen afleggen. Wat nog rest is een imageboost, maar ook dat valt op te lossen: Replicakleurtjes, sponsorstickers, een leuk uitlaatpijpje voor het mooie donkere  geluid (de meesten zijn nog immer ééncilinders…need we say more?), vering opkrikken, Pirelli overtuigen hun Supercorsa ook in 14 inch aan te bieden en een mogelijkheid als rijder meer invloed op de vermogensafgifte uit te oefenen. Niet te veel gevraagd toch?

Paris_by_motorscooter_IMG_1071.jpg

Ok, comfortabel valt aan te vechten, maar je knieën blijven wel lekker soepel

Nawoord

Paris_by_motorscooter_IMG_0762.jpg
Er zit wat in je neus. Wacht, ik help je even...
Nou zou het uiteindelijk wel een leuk idee zijn een 'winnaar' aan te wijzen, maar dat is zo eenvoudig nog niet; elk van de drie blinkt op zijn eigen manier uit. De Suzuki is een zee van comfort; stap erop en rij naar Gibraltar voor een kop koffie en je hebt nog niet eens last van doorzitverschijnselen. De Yamaha is bijna zo groot, bijna zo comfortabel, bijna zo snel en veel sportiever. En een graadje goedkoper. Maar dan komt daar de Aprilia; niet zo groot, niet zo zwaar en niet zo comfortabel. Bovendien had ons exemplaar nog eens last van een rot balhoofdlager en een versleten achterband wat de stuureigenschappen og eens extra nadelig beïnvloedde. Maar je kan er wel álles mee wat je wilt en zó gek veel minder hard loopt het ding ook nog niet eens. En hij is wél gewoon even half zo duur als de Burgman...