Eerste test Sherco Enduro modellen 2010
Technische gegevens
17 november 2009
Inhoudsopgave |
---|
Eerste test Sherco Enduro modellen 2010 |
Frans, niet Spaans? |
5.1i-F |
4.5i-F Racing |
2.5i-F Racing |
Conclusie |
Technische gegevens |
2.5i-F (racing) | 4.5i-F (racing) | 5.1-F (racing) | |
MOTOR | |||
bouwwijze | eencilinder viertakt | eencilinder viertakt | eencilinder viertakt |
koelsysteem | vloeistof | vloeistof | vloeistof |
klepbediening | DOHC | SOHC | SOHC |
kleppen per cilinder | 4 | 4 | 4 |
boring x slag | 78 x 52,2 mm | 95 x 63,4 mm | 95 x 72 mm |
cilinderinhoud | 250cc | 448,6 cc | 510,4 cc |
smeersysteem | wet sump | wet sump | wet sump |
brandstofsyteem | Magneti Marelli injectie | Magneti Marelli injectie | Magneti Marelli injectie |
uitlaatsysteem | RVS bocht met aluminium demper en katalysator | RVS bocht met aluminium demper en katalysator | RVS bocht met aluminium demper en katalysator |
maximum vermogen | n.o. | n.o. | n.o. |
maximum koppel | n.o. | n.o. | n.o. |
koppeling | natte multiplaat | natte multiplaat | natte multiplaat |
bediening | hydraulisch | hydraulisch | hydraulisch |
aantal versnellingen | 6 | 6 | 6 |
secundaire overbrenging | O-ring ketting | O-ring ketting | O-ring ketting |
RIJWIELGEDEELTE | |||
frame | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal |
voorvering | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) |
instelmogelijkheden | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) |
achtervering | Sachs monoschokdemper (Paioli) | Sachs monoschokdemper (Paioli) | Sachs monoschokdemper (Paioli) |
instelmogelijkheden | veervoorspanning, in- en uitgaande demping | veervoorspanning, in- en uitgaande demping | veervoorspanning, in- en uitgaande demping |
veerweg voor/achter | 295 mm / 320 mm | 295 mm / 320 mm | 295 mm / 320 mm |
banden | Michelin Enduro Competition | Michelin Enduro Competition | Michelin Enduro Competition |
bandenmaat voor/achter | 90/90-21 / 140/80-18 | 90/90-21 / 140/80-18 | 90/90-21 / 140/80-18 |
voorrem | enkele 295mm schijf | enkele 295mm schijf | enkele 295mm schijf |
remtangen | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger |
achterrem | enkele 240mm schijf | enkele 240mm schijf | enkele 240mm schijf |
remtang | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger |
wielbasis | 1485 mm | 1485 mm | 1485 mm |
grondspeling | 385 mm | 385 mm | 385 mm |
drooggewicht | 102 kg | 109 kg | 109 kg |
zithoogte | 900 mm | 900 mm | 900 mm |
tankinhoud | 7,5 liter nylon tank | 7,5 liter nylon tank | 7,5 liter nylon tank |
prijs in Nederland | € 9.399,- (10.899,-) | € 9.399,- (10.899,-) | € 9.699,- (11.199,-) |
importeur: | PM Trials, Wijk bij Duurstede | PM Trials, Wijk bij Duurstede | PM Trials, Wijk bij Duurstede |
internet | pmtrials | pmtrials | pmtrials |
*(afwijkende gegevens Racing modellen tussen haakjes)