Test: Kawasaki Versys 650 vs. QJMotor SRT 700 X
Kawasaki Versys 650 Tourer Plus
In 2006 op de markt gezet, destijds nog als Allroad (hoewel dat begrip toen nog in z'n kinderschoenen stond) onderging de Versys 650 in 2015 z'n grootste metamorfose, waarbij het 'Alien'-smoelwerk werd ingeruild voor een design in lijn met de Ninja-modellen. Twee jaar geleden kreeg de motor z'n meest recente update, waarbij het design werd opgefrist (om weer dicht bij de Ninja-modellen te komen staan) en kreeg de fiets het bekende 4,3" TFT-kleurendisplay met Bluetooth connectiviteit dat Kawasaki inmiddels over bijna alle modellen had uitgerold.
Ruitje is makkelijk in hoogte te stellen, windbescherming is prima, evenals het zicht in de spiegels en de opbergruimte in de koffers
Zo zien we 't graag: instelbaar koppelingshendel en instelbare vering. LED-mistlampen zijn onderdeel van het Tourer Plus pakket
Voetsteunen zitten precies waar je ze verwacht. Bak schakelde stroever dan we gewend zijn van eerdere testen
Nissin voor en Nissin achter, met wavedisks. Oogt eenvoudig, maar remt daarentegen behoorlijk
Geraffineerd lopend motorblok
Comfortabele zitpositie
Tractiecontrole
Laag brandstofverbruik
Uitstekende remmen
Betrouwbaar stuurgedrag
Windbescherming
Elegant koffersysteem
Instelbaarheid veervoorspanning
Geen middenbok
Vorm koffers
Zware koppeling
Wat stroef schakelen