Vergelijk: Suzuki V-Strom 800DE vs. CFMoto 800MT Touring
Suzuki V-Strom 800DE
Ontwikkeld gelijktijdig met de nieuwe GSX-8S is de V-Strom 800DE onderdeel van Suzuki's nieuwe middenklasse familie, die tussen de 650 opstapklasse en de eenliter klasse is gepositioneerd. De twee modellen zijn modulair gebouwd, wat inhoudt dat ze veel onderdelen gemeen hebben. Zo is het blok identiek en zit 't enige verschil 'm in een aangepast in- en uitlaatkanaal, en hebben beide modellen hetzelfde frame. Het verschil zit 'm in de luxere - volledig instelbare - Showa vering met langere veerwegen en grotere spaakwielen bij de V-Strom.
Met de V-Strom 800DE speelt Suzuki in op de groeiende vraag naar middenklasse motoren die qua performance en uitrusting op een niveau staan dat hoog genoeg is om met de grote jongens mee te doen, maar in tegenstelling tot the big boys niet intimiderend en ook nog eens betaalbaar zijn. De V-Strom 800De beschikt standaard over instelbare rijmodi en instelbare tractiecontrole (met een G-modus voor offroad gebruik) en een up/down quickshifter. Het ABS is niet hellingshoek afhankelijk, maar kan wel op het achtwiel worden uitgeschakeld voor offroad gebruik. In tegenstelling tot de V-Strom 1050, die een standaard én een 1050DE uitvoering kent, is de nieuwe 800 alleen als V-Strom 800DE leverbaar.
Soepel en sterk motorblok
Enorm wendbaar
Fijne remmen
Uitgebreide ADAS
G-modus op tractiecontrole
Goede zitpositie
Verbruik
Werking quickshifter bij lage toerentallen
Geen smartphone connectiviteit
Geen 12V-aansluiting bij dashboard
Windscherm niet met de hand verstelbaar
Geen bochten-ABS
Geen cruisecontrole