Zoeken

Vergelijk: Suzuki V-Strom 800DE vs. CFMoto 800MT Touring

Suzuki V-Strom 800DE

29 juni 2023

  

Ontwikkeld gelijktijdig met de nieuwe GSX-8S is de V-Strom 800DE onderdeel van Suzuki's nieuwe middenklasse familie, die tussen de 650 opstapklasse en de eenliter klasse is gepositioneerd. De twee modellen zijn modulair gebouwd, wat inhoudt dat ze veel onderdelen gemeen hebben. Zo is het blok identiek en zit 't enige verschil 'm in een aangepast in- en uitlaatkanaal, en hebben beide modellen hetzelfde frame. Het verschil zit 'm in de luxere - volledig instelbare - Showa vering met langere veerwegen en grotere spaakwielen bij de V-Strom. 

Met de V-Strom 800DE speelt Suzuki in op de groeiende vraag naar middenklasse motoren die qua performance en uitrusting op een niveau staan dat hoog genoeg is om met de grote jongens mee te doen, maar in tegenstelling tot the big boys niet intimiderend en ook nog eens betaalbaar zijn. De V-Strom 800De beschikt standaard over instelbare rijmodi en instelbare tractiecontrole (met een G-modus voor offroad gebruik) en een up/down quickshifter. Het ABS is niet hellingshoek afhankelijk, maar kan wel op het achtwiel worden uitgeschakeld voor offroad gebruik. In tegenstelling tot de V-Strom 1050, die een standaard én een 1050DE uitvoering kent, is de nieuwe 800 alleen als V-Strom 800DE leverbaar.






 

Soepel en sterk motorblok

Enorm wendbaar

Fijne remmen

Uitgebreide ADAS

G-modus op tractiecontrole

Goede zitpositie

Verbruik

 

 Werking quickshifter bij lage toerentallen

Geen smartphone connectiviteit

Geen 12V-aansluiting bij dashboard

Windscherm niet met de hand verstelbaar

Geen bochten-ABS

Geen cruisecontrole