Vergelijk: Suzuki V-Strom 800DE vs. CFMoto 800MT Touring
CFMoto 800MT
De 800MT is het eerste model van het Chinese CFMoto dat in samenspraak met KTM is ontwikkeld. Alle KTM modellen op basis van de LC8c paralleltwin zijn weliswaar ontworpen en ontwikkeld in Oostenrijk, maar worden in China bij CFMoto geproduceerd. In ruil daarvoor krijgt CFMoto toegang tot de technische kennis van KTM en is KTM-huisontwerper Kiska sterk betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.
De 800MT wordt aangedreven door dezelfde 799cc LC8c paralletwin als KTM in de 790 Adventure toepast, maar dan voorzien van een ander in- en uitlaatkanaal, een andere mapping en andere elektronica, wat in een andere vermogensafgifte heeft geresulteerd. De LC8c paralleltwin is in een compleet nieuw - in eigen huis - ontwikkeld frame gemonteerd met volledig instelbare KYB vering en J.Juan remmen. Voor een middenklasse model is de 800MT Touring zeer rijkelijk uitgerust, met handvat- en zadelverwarming, een up/down quickshifter, cruise controle en bochten-ABS, maar beschikt helaas niet over tractiecontrole.
Uitgebreide uitrusting
Fijne zitpositie
Betrouwbaar stuurgedrag
Bochten-ABS
Met de hand verstelbaar windscherm
Cruisecontrole
Tuning motormanagement (constantfahrtruckeln)
Geen tractiecontrole
Werking quickshifter bij lage toerentallen
Menubediening dashboard zeer omslachtig
Loopt pas echt mooi vanaf 3.500 tpm