Test: PGM V8 eigenbouw
Een zware is je ware
11 mei 2015
Terwijl ik door mijn mailbox aan het bladeren ben is er één e-mail die met de pakkende titel ‘PGM V8, 2.0 liter V8 motorfiets’ direct mijn aandacht trekt. In de bijlage zitten drie foto’s van een über-gespierd ogende V8 Streetfighter die goed genoeg is afgewerkt om zo bij een belangrijke fabrikant van de band te zijn gerold, met technische specificaties die te mooi om waar te lijken te zijn. “Ik zou je willen uitnodigen om als eerste persoon buiten ons ontwikkelingsteam de PGM V8 te ervaren als je de volgende keer in Australië bent,” zei het bericht, dat door een man genaamd Paul Maloney was ondertekend.
Inhoudsopgave |
---|
Test: PGM V8 eigenbouw |
Men Down Under |
Nucleaire stuwkracht |
Conclusie |
Paul Maloney |
PGM V8: Engineering Excess |
Technische gegevens |
Paul Maloney, had ik die naam niet eerder gehoord? Oh ja, dat was toch de Australische race engineer die tien jaar geleden in dienst was van Harald Eckl’s Racing Team om de Kawasaki Superbike en MotoGP motoren te bouwen? Ik ontmoette hem toen ik de machines testte in Zeltweg – maar dat zal toch zeker niet deze Maloney zijn? Hoewel, het is wel een kleine wereld natuurlijk.
Tekst: Alan Cathcart
Fotografie: Stephen Piper