Model |
Kawasaki 1400 GTR |
Triumph Trophy 1200 SE |
BMW K1600GT |
|
|
|
|
Motor |
|
|
|
Type |
viercilinder lijnmotor |
driecilinder lijnmotor |
zescilinder lijnmotor |
Koelsysteem |
vloeistofkoeling |
vloeistofkoeling |
vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud |
1.352 cc |
1.215 cc |
1.649 cc |
Boring x slag |
84 x 61 mm |
85 x 71,4 mm |
72 x 67,5 mm |
Compr. verh. |
10,7:1 |
n.b. |
12,2:1 |
Klepaandrijving |
DOHC, 4 kleppen per cilinder |
DOHC, 4 kleppen per cilinder |
DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking |
Digitaal |
Digitaal, ride by wire, 3 rij-modussen |
Digitaal, BMW BMS-X motormanagement |
Starter |
Elektrisch |
Elektrisch |
Elektrisch |
Benzinetoevoer |
Elektronische injectie 40mm inlaatkelken |
Injectie |
Injectie |
Smering |
Wet sump |
wet sump |
dry sump |
Vermogen |
155 Pk @ 8.800 rpm |
134 pk @ 8.900 tpm |
160 pk @ 7.750 tpm |
Koppel |
136 Nm @ 6.200 rpm |
120 Nm @ 6.450 tpm |
175 Nm @ 5.250 tpm |
|
|
|
|
Transmissie |
|
|
|
Aantal versnellingen |
6 |
6 |
6 |
Eindoverbrenging |
Cardan |
cardan |
cardan |
Koppeling |
Nat, meervoudig platen, hydraulisch bediend |
nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend |
nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend |
|
|
|
|
Chassis |
|
|
|
Frame |
Aluminium Monocoque |
Aluminium Twin-spar |
Aluminium brugframe, meedragende motor |
Wielbasis |
1.520 mm |
1.542 mm |
1.680 mm |
Balhoofdhoek |
26,1º |
27° |
27,8° |
Naloop |
112 mm |
119 mm |
108,4 mm |
Vering voor |
Upside-Down 43mm, uitgaande demping en veervoorspanning instelbaar |
43 mm WPupside down, elektronisch instelbaar (3 standen) |
BMW Duolever, centraal geplaatst veerbeen, ESA optioneel |
Vering achter |
Tetrelever met bottom link Uni track, volledig instelbaar |
WP Monoshock, elektronisch instelbaar (3 standen) |
BMW Paralever, ESA optioneel |
Veerweg voor |
113 mm |
130 mm |
125 mm |
Veerweg achter |
136 mm |
120 mm |
135 mm |
Voorrem |
Dubbele zwevende schijf 310mm, 4-zuiger radiale remklauw, ABS |
Dubbele schijf 320 mm, Nissin 4-zuiger remklauwen, deel-C-ABS (voorrem bedient deels de achterrem) |
Dubbele schijf 320 mm, vierzuiger remklauw, C-ABS |
Achterrem |
Enkele schijf 270mm , 1-zuiger remtang, ABS |
Enkele schijf 282 mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS |
Enkele schijf 320 mm, eenzuiger remklauw, C-ABS |
Voorband |
120/70 17" |
120/70 ZR 17" |
120/70 ZR 17" |
Achterband |
190/50 17" |
190/55 ZR 17" |
190/55 ZR 17" |
|
|
|
|
Afmetingen |
|
|
|
Lengte |
2.270 mm |
2.235 mm |
2.324 mm |
Breedte |
1000 mm |
975 mm |
1.000 mm |
Hoogte |
1.290 mm |
1.435 - 1.555 mm |
1.440 mm |
Zadelhoogte |
815 mm |
800 - 820 mm |
810 / 830 mm (800 / 780 mm) |
Gewicht |
304 kg rijklaar |
301 kg rijklaar |
322 kg rijklaar |
Tankinhoud |
22 liter |
26 liter |
24 liter |
Reserve |
n.b. |
n.b. |
4 liter |
|
|
|
|
Gegevens |
|
|
|
Rijbewijsklasse |
A |
A |
A |
Garantie |
2 jaar |
2 jaar |
2 jaar |
Adviesprijs NL |
€ 20.398,00 |
€ 20.590,00 |
€ 24.300,00 |
Adviesprijs BE |
n.b. |
€ 18.790,00 |
€ 21.450,00 |
Importeur NL |
Kawasaki Benelux |
Triumph Benelux |
BMW Motorrad Nederland |
|
|
|
|
|
www.kawasaki.nl |
www.triumphmotorcycles.nl |
www.bmw-motorrad.nl |