Vergelijk: R1200GS vs Adventure R vs Explorer XC
Technische gegevens
27 juni 2013
Model | KTM 1190 Adventure R | R 1200 GS | Tiger Explorer XC |
Motor | |||
Type | 75° V-Twin | tweecilinder boxermotor | driecilinder lijnmotor |
Koelsysteem | Vloeistofgekoeld | lucht / vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 1.195 cc | 1.170 cc | 1.215 cc |
Boring x slag | 105 x 69 mm | 101 x 73 cc | 85 x 71,4 mm |
Compr. verh. | 12,5:1 | 12,5:1 | n.b. |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal, instelbare tractiecontrole | Digitaal, BMW BMS-K+ motormanagement | Digitaal, ride by wire, instelbare tractie controle |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Injectie, ride-by-wire, 4 mappings | Injectie | Multipoint injectie, ride by wire |
Smering | semi dry sump | dry sump | wet sump |
Vermogen | 150 Pk @ 9.500 tpm | 125 pk @ 7.750 tpm | 137 pk @ 9.300 tpm |
Koppel | 125 Nm @ 7.500 tpm | 125 Nm @ 6.500 tpm | 121 Nm @ 6.400 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 6 | 6 |
Eindoverbrenging | Ketting | cardan | cardan |
Koppeling | Nat, meervoudig platen, antihop | nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend | nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend |
Chassis | |||
Frame | CroMo buizenframe | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie | Stalen buizenframe |
Wielbasis | 1.580 mm | 1.507 mm | 1.530 mm |
Balhoofdhoek | 26º | 25,5° | 23,9° |
Naloop | 108 mm | 99,6 mm | 105,5 mm |
Vering voor | 48 mm WP upside down, gescheiden demping, volledig instelbaar | BMW Telelever, veerpoot diameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen, ESA optioneel | 46 mm KYB upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | 220 mm | BMW Paralever, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar, ESA optioneel | KYB Monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | WP monoshock zonder linksysteem,volledig instelbaar | 190 mm | 190 mm |
Veerweg achter | 220 mm | 200 mm | 194 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, 4-zuiger radiale remklauw , C-ABS | Dubbele schijf 305 mm, vierzuiger remklauw, ABS | Dubbele schijf 305 mm, Nissin 4-zuiger remklauw, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 267 mm, 2-zuiger remtang, C-ABS | Enkele schijf 276 mm, tweezuiger remklauw, ABS | Enkele schijf 282 mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 90/90 21" | 120/70 R 19" | 110/80 R 19" |
Achterband | 150/70 R 18" | 170/60 R 17" | 150/70 R 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | n.b. | 2.210 mm | 2.248 mm |
Breedte | n.b. | 953 mm | 962 mm |
Hoogte | n.b. | 1.450 mm | 1.410 mm |
Zadelhoogte | 890 mm | 850 / 870 mm (820 / 840; 790 / 810) | 837 - 857 mm |
Gewicht | 235 kg rijklaar | 238 kg rijklaar | 267 kg rijklaar |
Tankinhoud | 23 liter | 20 liter | 20 liter |
Reserve | 3,5 liter | 4 liter | n.b. |
Gegevens | |||
Rijbewijsklasse | A | A | A |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 17.099,00 | € 16.950,00 (€ 22.000 excl. koffers voor het door ons geteste model) | € 17.740,00 |
Adviesprijs BE | n.b. | € n.b. | |
Importeur NL | KTM Sportmotorcycle nederland BV | BMW Motorrad Nederland | Triumph Benelux |
www.ktm.nl | www.bmw-motorrad.nl | www.triumphmotorcycles.nl |