Test: Triumph Tiger Sport 660
Nog maar amper op pad met de nieuwe Tiger 660 ben ik enorm onder de indruk van dit heerlijk speelse apparaat. Drie jaar na de lancering heeft Triumph haar middenklasse ‘Allroad’ een eerste update gegeven, waarbij de Britten de lat in het middensegment behoorlijk hebben verlegd.
Test: Royal Enfield Bear 650
Toen Royal Enfield in 2019 haar nieuwe 650 paralleltwin familie presenteerde bleek dat een schot in de roos. Voor modeljaar 2025 hebben de Britse Indiërs de 650 line-up uitgebreid met de Bear 650, vernoemd naar de legendarische Big Bear Run, en van alle 650-twins zou dit wel eens de nieuwe topper kunnen zijn.
Test: WMC Zero SR/S
Aerodynamica is tegenwoordig een hot topic, vooral in de MotoGP, waar winglets en airducts van cruciaal belang zijn geworden. Maar afgezien van de high-end homologatiemodellen voor het WorldSBK is de aerodynamische efficiëntie nog niet vertaald naar productiemotoren. Maar dat zou in de toekomst wel eens kunnen veranderen, dankzij technologie ontwikkeld door een bedrijf in het achterland van de Formule 1-industrie in Groot-Brittannië.
Test: Yamaha YZF-R9
Met de R9 presenteert Yamaha de meest geëngageerde versie van de beroemde CP3 driecilinder en tegelijkertijd het vlaggenschip van de straatlegale sportmotoren van het merk met de gekruiste stemvorken. Kan de Supersport die geschikt is voor dagelijks gebruik de verwachtingen waarmaken die worden gewekt door de agressieve styling, het hoogwaardige rijwielgedeelte en de 119 pk vermogen?
Vergelijk: RS 457 vs Ninja 500 SE vs 450SRS
De populariteit van het kleintje Supersport zit de laatste jaren in de lift, en dat snappen we wel. Het is nu eenmaal vele malen leuker om met een langzame motor snel te rijden, dan andersom. Maar welke is nou het leukst? Motorfreaks heeft op het Franse circuit Ecuyers drie A2-Supersports naast elkaar gezet : de Aprilia RS457, de Kawasaki Ninja 500 en de CFMOTO 450SRS.