Zoeken

Test: Suzuki GSX-8R Arrow

Conclusie

10 mei 2024

Als ik einde van de dag de GSX-8R voor de laatste keer de paddock in stuur kan ik ook nu weer terug kijken op een meer dan geslaagde dag. De GSX-8R mag dan zijn ontwikkeld als een sportieve motor voor op straat, maar slaat op circuit absoluut geen slecht figuur! De GSX-8R is heerlijk compact, stuurt licht en direct en beschikt over een werkelijk fantastisch motorblok dat je zoveel vertrouwen geeft en never nooit intimiderend is, dat je 'm telkens weer heerlijk uit kunt melken. En dat voor een prijskaartje van slechts € 10.999 - € 9.999 bij onze zuiderburen. Mocht dit verhaal je niet overtuigd hebben, dan dagen we je uit om zelf een proefrit te maken. Wees echter gewaarschuwd, dikke kans dat je 'm niet meer teruggeven wilt.

 

Zeer fijn blok, stuurt lekker, goede remmen, fantastisch geluid vanuit het zadel en relatief stil vanaf de zijlijn

Geen instelbare vering, grondspeling Arrow uitlaat, geen echte clipons