Zoeken

Vergelijk: Hyperstrada versus Stradale 800

Ducati Hyperstrada

23 augustus 2015

Ducati Hyperstrada

Waar de oude luchtgekoelde Hypermotard zowel de sportieve als ook de meer toeristische motorrijder moest bedienen lanceerde Ducati twee jaar geleden naast de tweede generatie Hypermotard en Hypermotard SP de Hyperstada, zodat beide markten beter konden worden bediend. De Hypermotard - eDucati Hyperstradan dan met name de Hypermotard SP - was voor de sportieve rijder die op zoek naar een compromisloos scheurijzer was, terwijl met de Hyperstrada veel beter de toeristische motorrijder kon worden bedien.

Het beste kan de Hyperstrada worden gezien als het kleinere broertje van de Multistrada 1200. De fiets beschikt grotendeels over hetzelfde DNA als de Hypermotard - in een notendop zit het verschil in een ruitje, hardshell zadeltassen en een lager zadel, maar juist die verschillen hebben ‘m voor de groottoerist beter gemaakt. Gooien en smijten is aan de Hyperstrada niet besteed - hoewel je er best nog een eind mee komt, maar buiten dat is er weinig aan te merken op de Strada. Voor wie in de markt is voor een Multistrada 1200 is de Hyperstrada een serieus alternatief: de fiets rijdt gemakkelijker vanwege het lagere gewicht en is bovendien flink wat goedkoper geprijsd.

Ducati Hyperstrada

Ducati Hyperstrada Ducati Hyperstrada
Ruim genoeg en bovendien voorzien van een waterdichte rol. De ophanging is niet écht mooi (maar ook niet écht lelijk), maar wel doeltreffend
Ducati Hyperstrada Ducati Hyperstrada
De 821 twin is enorm soepel en klinkt übetvet, maar loopt bij constante snelheid ietwat zeurderig. De remmen waren ditmaal niet te bijterig
Ducati Hyperstrada Ducati Hyperstrada
Weinig in te stellen bij de Hyperstrada. Niet bij de ruit en niet bij de voorvering

Ducati Hyperstrada

  • goede feedback, geluid, souplesse twin, verbruik
  • loopt niet mooi bij constante snelheid, display en bediening ervan, ruit niet in hoogte instelbaar