Test: Honda VFR1200 DCT
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Honda VFR1200 DCT |
Route des Paraplu |
Second Generation |
Sportief genoeg? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Twee jaar na de lancering van de VFR1200 DCT heeft Honda de nieuwe tot ‘Road Sports’ gedoopte fiets technisch flink onderhanden genomen. Nog steeds staat hier een sportieve tourer waarmee je probleemloos in één dag naar Zuid-Frankrijk kunt knallen, maar dan voorzien van een sterk verbeterd motorblok, DCT en een nieuwe traction control. De fiets stuurt neutraal, is voorzien van goede vering die comfortabel genoeg bleek voor de slechte wegen en strak genoeg voor het snellere werk, heeft een goede windbescherming en is daardoor bijna de perfecte reisgenoot.
Bijna, want ondanks dat Honda de fiets voor 2012 duidelijk heeft verbeterd, hebben de Japanners nog zeker wat ruimte overgelaten. Het brandstofverbruik is met een gemiddeld verbruik van 1:15 nog steeds niet van deze tijd, de actieradius is dientengevolge nog steeds aan de krappe kant en ook de DCT D-modus zou wat ons betreft mogen worden aangepast. Maar dat komt waarschijnlijk omdat wij nog niet aan het nieuwe rijden zijn gewend. Of beter gezegd, willen wennen...
- groottoerist, souplesse motorblok, rijeigenschappen
- DCT D-modus, actieradius, geen startbeveiliging bij handrem, stuuruitslag met helm op de tank
|