Introductie Triumph Daytona 675 (R)
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Triumph Daytona 675 (R) |
Alles nieuw |
Och, details details |
Engelse Wals |
Boing |
Hó maar |
Conclusie |
Technische Gegevens |
Triumph heeft voor een erg lastige taak gestaan de toch al zo goede Daytona nog eens te verbeteren. Dat de engineers de moeilijkheid hiervan ook zelf inzagen blijkt uit het feit dat de nieuwe Daytona niet zomaar een upgrade maar een tot het laatste boutje nieuw ontworpen machine is geworden. Daarbij zijn ze erg ver gegaan, tot zelfs zaken die pas merkbaar zijn onder de zwaarste circuitomstandigheden. Het is ze dus knappe ernst en het resultaat hiervan zullen we in de toekomst aan de raceresultaten terug moeten zien. Voor gewone stervelingen betekent dit een uiterst gefocuste motor die zijn weerga niet kent. Met innovaties als de slip-assist koppeling, nieuwe gewichtsverdeling en circuitwaardig ABS zal er nog weinig in de weg staan voor een geslaagd dagje circuit. Hoe was het ook weer; spiegels eraf, benzine erin en knallen? Precies zoals de oude dus, maar dan nóg beter. Maar goed dat Triumph geen telefoonabonnementen verkoopt.
- wat eigenlijk niet? waanzinnig ding, vermogen, handling, remmen, uitrusting
- afleesbaarheid gearindicator, meer kan ik niet verzinnen