Zoeken

Introductie: Triumph Modern Classics

Pagina 7

23 mei 2008
Inhoudsopgave
Introductie: Triumph Modern Classics
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Conclusie

Triumphpress0069.jpg

Scrambler-pimped.jpg
Thruxton-Supersport.jpg
TC-Moto-special.jpg 

Triumph heeft voor modeljaar 2008 zijn classic-line weer helemaal up to date gemaakt. Veel hoefde de Engelsen daarvoor niet te veranderen, enkel de aanpassing van carburatie naar benzine-injectie was voor het ontwikkelingsteam de grootste uitdaging om de classic line-up aan de strenge Euro3 te laten voldoen. Verder bleven de veranderingen vooral in kleine details. En geef ze eens ongelijk, als uit onderzoek is gebleken dat de doelgroep voor deze motorfietsen meer waarde hecht aan uitstraling en beleving en de motorfiets voornamelijk gebruikt voor (korte) recreatieve tourritten.

Om goed op het induvidualistische gevoel van de classicrijder in te spelen heeft Triumph daarbij een scala aan accessoires voor alle drie modellen uitgebracht, uiteenlopend van een fly-screen tot seat- en tankcovers. Dat de modellen voldoende ruimte bieden om te 'pimpen' leerde ons een drietal specials die Triumph had meegenomen. Het betrof een rode, op basis van een Thruxton, van TC-Moto uit Zaventem, een zwarte evenens op basis van een Thruxton en een matzwarte gepimpte Scrambler. Stuk voor stuk pracht exemplaren waarbij onze voorkeur naar de matzwarte Scrambler ging.

Al met al was het een prettige kennismaking met deze drie 'moderne klassiekers', die ons leerden dat je geen Pk-pakhuizen nodig hebt om heerlijk te kunnen rijden. Motorrijden in zijn puurste vorm, zoals het ooit bedoelt was, dat is hoe deze classics zich nog het best laten omschrijven.