Zoeken

Eerste test: Suzuki GSX-R1300 Hayabusa

Conclusie

16 oktober 2007

Suzuki_GSX-R1300_Hayabusa_IMG_2224.jpg De belangrijkste problemen waar we als redactie gedurende de testweek tegenaan liepen waren dan ook het Hollandse weer, gevolgd door het Hollandse wegennet wat gewoon veel te beperkt is. En met ritjes woon-werk kun je, hoe comfortabel, soepel (helemaal vergeten te melden: al vanaf 40 kilometer per uur is 6 in  te schakelen) en rijwindvrij ook, niet bepaald eruit halen wat er in zit. Jaja, veertig in zes, terwijl je net zo goed je rijbewijs in eerste versnelling al kwijt bent. Samen houdt dat in dat je aan de Hayabusa een werkelijk fantástische…toermachine hebt. En niet om het een of ander, maar dat is uiteindelijk toch de grootste inzethoek. Denk maar niet dat alle zoveelduizend Busa-eigenaars met regelmaat het ding uitwonen op de autobahn. Integendeel, veel daarvan zullen het nooit gedaan hebben. Maar met zoveel beschikbaar vermogen en koppel hóef je dat ook niet, en het maakt cruisen juist des te comfortabeler. Vandaar ook dat Suzuki het geschikt vond hetzelfde blok in de B-king te hangen. Kawasaki haalt een zelfde truc uit met het blok van de ZZR in de GTR, we bedoelen maar.

Eind van het verhaal is dat we met geen mogelijkheid eruit hebben kunnen halen wat er in zit. Ten eerste omdat dat in dit land niet gaat, ten tweede omdat dat in dit weer net gaat. Dus rest ons slechts één oplossing: dat doen we nog eens dunnetjes over. Watch this space…

HIMG_1365.jpg
Filmpje zien?