Zoeken

Test: BMW R 1200 GS X-Treme (Super)Motard

Pagina 5

10 november 2006
Inhoudsopgave
Test: BMW R 1200 GS X-Treme (Super)Motard
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Conclusie

R1200GS_X-treme_5_1.jpg 

De BMW R1200GS X-Treme Motard is, naast een hele mond vol, een bijzondere creatie. Het heeft Motor Houtrust zondermeer bloed, zweet en tranen gekost, maar het resultaat mag er dan ook wezen. Zondermeer is men erin geslaagd om een saaie GS om te toveren tot een übergeile poserwaardige BMW. Eigenlijk een GS zoals een GS zou moeten zijn. Zelden op een fiets gereden die zoveel gevoel en feedback had. En dan te bedenken dat hij nog geeneens helemaal 100% klaar is.

Natuurlijk, drieëntwintig duizend Euro is een flinke smak geld (voor hetzelfde geld heb je ook een 200Pk Yoshi GSX-R1000), maar kijkend naar de gebruikte materialen én geïnvesteerde tijd in feite een koopje. De motor is daarbij niet alleen een rijdende vitrine, hij is daarbij zowel motorisch als ook rijwieltechnisch op een niveau zoals het standaard zou moeten zijn. Of, zoals Han Roode (Sales Manager Safe Motors, die wij toevallig met de Beemer tegenkwamen) het gekscherend wist te zeggen: "Ah, dus het kost nóg eens tienduizend Euro om een BMW aan het sturen te krijgen?"

Heb jij drieëntwintigduizend Euro in de tas zitten en wil je weten hoe dit rijdt? De GS staat klaar voor een proefrit bij Motor Houtrust in Den Haag, even een kopie van je rijbewijs laten maken en je kan met deze bijzondere creatie op pad.

Één ding weten we zeker: als je deze tekst ná de proefrit nog eens terug leest begrijp je precies wat wij bedoelen!

  • Bling factor
  • Remmen
  • Vermogen boven de 5.000 tpm


  • Dip tussen 4~5.000 toeren
  • Trefzekerheid versnellingsbak
  • Ontbreken stuurdemper