Classic test: Yamaha 2000 YZF-R7 Haga
Technische gegevens
8 december 2020
Merk/model | Yamaha 2000 YZF-R7 OW02 Haga Superbike |
Motor | |
Type | viercilinder lijnmotor |
Koelsysteem | waterkoeling |
Cilinderinhoud | 749 cc |
Boring x slag | 72 x 46 mm |
Compr. verh. | 14,2:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 5 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Mitsubishi ECU |
Starter | Elektrisch |
Benzinetoevoer | elektronische benzine-injectie, 4x 46 mm Keihin gasklephuizen, dubbele injectoren |
Smering | wet sump |
Vermogen | 172 pk @ 13.800 (uitgaande as versnellingsbak) |
Koppel | n.b. |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6, cassette type, close ratio, Yamaha quickshilfter |
Eindoverbrenging | ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend, antihop |
Chassis | |
Frame | Aluminium Deltabox II |
Wielbasis | 1.400 mm |
Balhoofdhoek | 23° |
Naloop | 95 mm |
Gewicht | 162 kg rijklaar zonder benzine |
Gewichtsverdeling | 53/47% (voor/achter) |
Vering voor | 43 mm Öhlins upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Aluminium swingarm met volledig instelbare Öhlins monoshock met linksysteem |
Veerweg voor | n.b. |
Veerweg achter | n.b. |
Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, Nissin 6-zuiger remklauwen |
Achterrem | Enkele schijf 200 mm, Nissin 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/75-420 (16,5") Dunlop KR106 op 3,5" Marchesini gesmeed magnesium wiel |
Achterband | 190/60-420 (16,5") Dunlop KR108 op 6" Marchesini gesmeed magnesium wiel |
Gegevens | |
Bouwjaar | 2000 |
Topsnelheid | 308 km/u (Hockenheim 2000) |
Eigenaar | Yamaha Motor Co., Itawa, Japan |