Classic test: Yamaha 2000 YZF-R7 Haga
Technische gegevens
8 december 2020

| Merk/model | Yamaha 2000 YZF-R7 OW02 Haga Superbike |
| Motor | |
| Type | viercilinder lijnmotor |
| Koelsysteem | waterkoeling |
| Cilinderinhoud | 749 cc |
| Boring x slag | 72 x 46 mm |
| Compr. verh. | 14,2:1 |
| Klepaandrijving | DOHC, 5 kleppen per cilinder |
| Ontsteking | Mitsubishi ECU |
| Starter | Elektrisch |
| Benzinetoevoer | elektronische benzine-injectie, 4x 46 mm Keihin gasklephuizen, dubbele injectoren |
| Smering | wet sump |
| Vermogen | 172 pk @ 13.800 (uitgaande as versnellingsbak) |
| Koppel | n.b. |
| Transmissie | |
| Aantal versnellingen | 6, cassette type, close ratio, Yamaha quickshilfter |
| Eindoverbrenging | ketting |
| Koppeling | nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend, antihop |
| Chassis | |
| Frame | Aluminium Deltabox II |
| Wielbasis | 1.400 mm |
| Balhoofdhoek | 23° |
| Naloop | 95 mm |
| Gewicht | 162 kg rijklaar zonder benzine |
| Gewichtsverdeling | 53/47% (voor/achter) |
| Vering voor | 43 mm Öhlins upside down, volledig instelbaar |
| Vering achter | Aluminium swingarm met volledig instelbare Öhlins monoshock met linksysteem |
| Veerweg voor | n.b. |
| Veerweg achter | n.b. |
| Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, Nissin 6-zuiger remklauwen |
| Achterrem | Enkele schijf 200 mm, Nissin 1-zuiger remklauw |
| Voorband | 120/75-420 (16,5") Dunlop KR106 op 3,5" Marchesini gesmeed magnesium wiel |
| Achterband | 190/60-420 (16,5") Dunlop KR108 op 6" Marchesini gesmeed magnesium wiel |
| Gegevens | |
| Bouwjaar | 2000 |
| Topsnelheid | 308 km/u (Hockenheim 2000) |
| Eigenaar | Yamaha Motor Co., Itawa, Japan |