Zoeken

Test: Honda CB750 Hornet

Conclusie

25 april 2023

Met een onderbreking van 10 jaar is de Honda Hornet weer terug van weggeweest. Ditmaal echter niet in vorm van een 600cc vierinlijn, maar een 755cc twin. De nieuwe CB750 Hornet is gezegend met een fantastische 270° paralleltwin, die voelt, rijdt en klinkt als een 90° V-twin, over een geweldige vermogensafgifte beschikt die je binnen no-time naar hoogst illegale snelheden brengt, is Asociaal die motorrijders, het moest verboden worden...voorzien van uitgebreide elektronica die ook nog eens volledig in te stellen is, gezegend is met een superfijn TFT-kleurendisplay met maar liefst 4 verschillende lay-outs en Bluetooth connectiviteit met Honda Smartphone Voice Control (HSVC) en, niet onbelangrijk – mits de juiste bandenspanning – super lekker stuurt. 

Toch is het niet allemaal hosanna in de hoge. De initiële gasrespons is te direct, comfort heeft bij de vering op de laatste plaats gestaan en ook van de quickshifter zijn we niet echt gecharmeerd. Hoewel we daar nog wel mee zouden kunnen leven. Het enige écht jammere aan de nieuwe Hornet is dat Honda (opnieuw) voor een zoutloos ontwerp is gegaan, had dat nou echt niet wat pittiger gekund? Mocht je daar echter geen boodschap aan hebben, dan heb je voor het prijskaartje van slechts € 8.999,- (€ 7.999 BE) een verdomd goeie fiets. 

 

Soepel edoch sterk blok, fijne zit, stuurt als een Horzel, fraai TFT-display

Initiële gasrespons te fel, vering oncomfortabel, quickshifter te bruut, zoutloos design