Zoeken

Test: Ducati Streetfighter V2

Conclusie

21 juli 2022

Zijn er dan geen nadelen aan deze “kleine streetfighter”? Nou eigenlijk niet echt, het blok draait voortreffelijk soepel en heeft veel souplesse terwijl de echte twinpower van onder uit de toerenkelder zeker aanwezig is. De motor laat zich heel makkelijk rijden en imponeert elk moment, maar doet dat zonder angst in te boezemen zoals zijn grote dikke V4 broer dat zeker wel doet wanneer je het volledige potentieel wil benutten. Wat wel opviel was dat de watertemperatuur van de motor aan het einde van elke sessie bij het inrijden van de paddock hoog was opgelopen en de ventilator elke keer werd geactiveerd, om na het afzetten Nog een keer dan, om het af te leren...van de motor toch nog wel even draaien te blijven draaien. En dat terwijl de buitentemperatuur toch nog maar begin 20 graden was, wat als het buiten nog eens wat warmer zou zijn zoals op de dag dat ik dit verhaal aan het schrijven ben en de thermometer de 40 graden nét niet aantikt? Wel iets om nauwlettend in de gaten te houden dus mocht je er zelf mee op circuit gaan vlammen. 

Het zou verder te kort door de bocht zijn om te stellen dat het gebrek aan windbescherming een nadeel van deze V2 Streetfighter is op een snel circuit als Assen, al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat je na een dagje stoeien een nek als een trekpaard hebt, maar dat heb ik voor mijn speeddate met deze prachtige dame er graag voor over gehad! De nieuwe Streetfighter V2 mag op papier amper onder doen voor de allereerste Streetfighter, maar Ducati is er met verve in geslaagd om dat ontembare beest te transformeren in een echte allemansvriend, waarmee je met hetzelfde gemak als je ontspannen een dijkweggetje pikt op het TT-circuit van Assen menig ‘racing for fun’ liefhebber een slechte dag bezorgt. 

 

Gebruiksvriendelijk beest, pareltje van een design, veel feedback en vertrouwen, goede vering en remmen

Met bijna 19k is 't geen koopje van de maand, dubbele functie schakelaars, klapperende ketting? bij lage snelheid