Vergelijk Kawasaki Z800, MV Brutale 800, Kawasaki Z1000
MV Agusta Brutale 800
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk Kawasaki Z800, MV Brutale 800, Kawasaki Z1000 |
Andere werelden |
Elektronica, wel of niet? |
Kawasaki Z800 |
MV Agusta Brutale 800 |
Kawasaki Z1000 |
Conclusie |
Technische gegevens |
De nieuwste van het stel is ook gelijk de meest eigenwijze. Maar volgens eigen zeggen is MV Agusta nou eenmaal een Premium merk en dat hoeft dus niet te concurreren met enig ander. Je vindt 'm mooi en wilt 'm hebben of niet, zo simpel is het. Maar laat het maar aan Italianen over om 'm in elk geval een uiterlijk om op te vreten te geven. Dat 't daarnaast ook nog eens rijdt kan al een klein wonder heten. Maar zoals we al hadden ontdekt kan niet iedereen vriendjes worden met de vreemde eend en ook diegenen die 'm wel een warm hart toedragen moeten toegeven dat het niet de meest eenvoudige motor is. De Brutale heeft een iets andere ontwikkeling doorgaan, van ooit een bescheiden naked viercilinder naast de F4 is de familie een flink stuk gegroeid tot een aardig palet, inclusief reismotor, salon-SM en supersportracer. Om alle plannen te realiseren heeft MV dan ook meerdere blokconfiguraties ontwikkeld en dat is ook de reden dat er uiteindelijk ook een 800cc driecilinder kwam, die dienst doet in meerdere modellen. Dit jaar is er echter slechts één vernieuwd en dat is deze Brutale. Met een nieuw opgefrist blok voor Euro4 en de hele kermis aan toeters en bellen is het net alsof je een gratis-winkelen-bon gewonnen hebt, je weet gewoon niet waar je moet beginnen. Toch is het in de praktijk een stuk minder ernstig, je kúnt er ook gewoon op stappen en wegrijden. Maar wil je leuk een middagje stoeien met de instellingen en 'm nog meer naar je hand zetten, dan is daar mogelijkheid voor. Er is lang over door te praten, maar uiteindelijk wil je toch gewoon rijden. Het is een beetje tweezijdig, maar dat is ook wel weer typisch MV. Je kunt er nog lang over doorpraten...
Aan design geen gebrek. Waar je ook kijkt, er is overal wel iets te zien. Het is bijna vreemd dat 't ook nog allemaal werkt
Subframe met kijkgaatje, daar herken je de '16 nog het snelst aan. Maar de motor is echt compleet nieuw. En eh.. best wel druk
Zoals gezegd: er is ook nog mechaniek. Werkt ook prima en verslavend genoeg...
- Design, geluid, motorkarakter, triple is altijd goed
- ingewikkeld en druk, keuzehoeveelheid overdondert en overschaduwt onnodig