Zoeken

Test: Suzuki GSX-S1000F versus Kawasaki Z1000SX

Suzuki GSX-S100F

28 juli 2015
Inhoudsopgave
Test: Suzuki GSX-S1000F versus Kawasaki Z1000SX
Knallen voor het Pilsen
Flink uitgedost
Suzuki GSX-S100F
Kawasaki Z1000SX
Conclusie
Technische gegevens

Suzuki GSX-S1000F

Sleutelwoorden van de GSX-S F zijn vertrouwen en snelheid. Maar om het daar bij te laten zou spijtig zijn, dus we pakken door. Je kunt vanaf de eerste bocht lezen en schrijven met de Suzuki, maar echt saai wordt het nooit. Het uiterlijk laat te wensen over met die vreemde snoet, maar gelukkig zie je die niet wanneer je erop zit. Ook qua remgevoel en gasreactie laat de Soes punten liggen, maar niet getreurd, want het pit van het hoge middengebied tot eindschot maakt veel goed tezamen met de prima compromis tussen sportief en comfort als het op zithouding aankomt. Om nog maar te zwijgen van z'n messcherpe stuurkarakter en de afwezigheid van overtollige massa, waardoor de fiets naar hartelust door het bochtenparadijs dat Sauerland heet te jagen is. Als we het tweetal met zitmeubilair gaan vergelijken is dit toch een Recaro sportstoel.

Suzuki GSX-S1000F

Suzuki GSX-S1000F Suzuki GSX-S1000F
Koffers kunnen er niet op, maar er is wel over bagage nagedacht: bevestigingshaakje aan de duovoetsteun en nylon lusjes onder het duo-zadel
Suzuki GSX-S1000F Suzuki GSX-S1000F
Een Zoeperbaik-Lenker, meer heb je niet nodig. Overgenomen van de V-Strom 1000: de menu-knop
Suzuki GSX-S1000F Suzuki GSX-S1000F
Vette achterbrug à la GSX-R. Het schijnt trouwens dat er een andere uitlaat in 't accessoirepakket zit, maar we vragen ons af waarom. De GSX-S1000F klinkt standaard al übervet

Verbruik: winnaar, met een gemiddelde van 1 op 18,6.
Tussensprint in 4: winnaar.
Tussensprint in 6: winnaar.
Vertanding, 6000 in 6: 142 kilometer per uur.
Topsnelheid: verliezer, met een top van 252 kilometer per uur.

Suzuki GSX-S1000F

  • strak rijwielgedeelte, lichtvoetig en scherp sturen, potent blok, vet geluid
  • ietwat aan/uit injectie, remgevoel, amper bagagemogelijkheden