Test: Suzuki GSX-S1000F versus Kawasaki Z1000SX
Kawasaki Z1000SX
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki GSX-S1000F versus Kawasaki Z1000SX |
Knallen voor het Pilsen |
Flink uitgedost |
Suzuki GSX-S100F |
Kawasaki Z1000SX |
Conclusie |
Technische gegevens |
De 1000SX staat bovenal voor praktisch gebruik. De koffers zijn in Nederland een extraatje, maar in België betaal je bij voor het accessoire mocht het je believen. Je zou door de wat soepeler vering al gauw twee conclusies trekken. Namelijk dat 1) de Z1000SX de comfortabelere van de twee is en 2) de Kawasaki ook fiks minder sportief rijdt. En om eerlijk te zijn, ja; dat klopt aardig. Aardig, maar niet helemaal. Het rijwielgedeelte is vergevingsgezinder, maar dat zadel gaat toch echt te vlug doorzitten en ondanks dat zijn blauwe concurrent hem de oren wast, is de Z1000SX echt wel een prima stuurfiets. Op zaken als gasreactie en die rempartij deelt ‘ie rake tikken uit. Wederom een vergelijkbaar stuk zitmeubilair? Dit is een Chesterfield. Maar dan goedkoper.
Dat heet nog eens oog voor detail hebben
De koffers zijn best ruim, maar hebben een onpraktische vorm, waardoor een rugzak er maar nét inpast. Zonder koffers oogt 'ie best lekker
De excentrische kettingspanner, o zo handig, maar bijna niemand past 't toe. De toeter van 'n demper had z'n werk best iets minder mogen doen
Verbruik: verliezer, met een gemiddelde van 1 op 16,5.
Tussensprint in 4: verliezer.
Tussensprint in 6: verliezer.
Vertanding, 6000 in 6: 143 kilometer per uur.
Topsnelheid: winnaar, met een top van 256 kilometer per uur (mét koffers!).
- soepel blok, perfecte gasrespons, bagagemogelijkheden, top remmen
- tikkie zwaar sturen, zadelpijn lange afstand, onoverzichtelijk display zonder versnellingsindicator