Test: middenklasse Allroads
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: middenklasse Allroads |
Costa Brava |
Tingeling |
Hoezo Midi |
Conclusie |
Technische gegevens |
Waar in het felbevochten dikke Allroad segment het accent naar 1200 cc of zowaar nog zwaarder lijkt te zijn verlegd zijn drie merken hun eigen weg gegaan, maar richten zich wel alle drie voor die o-zo belangrijke middenmoot. Bij KTM heeft men dat gedaan door een kleinere – en daarmee goedkopere – variant op de 1190 Adventure uit te brengen, terwijl bij zowel Kawasaki als Suzuki de Versys 1000 en V-strom 1000 de grotere– en daarmee duurdere – variant op het thema is.
In een ideale wereld waar het saldo van mijn bankrekening onbeperkt zou zijn, zou mijn keuze vallen op de 1050 Adventure én de Versys 1000. De Kawa om de afstand tot Girona te overbruggen, en de KTM om daarna lekker in de bergen te gaan knallen. In realiteit is mijn saldo echter bij tijd en wijle rood gekleurd, waardoor de keuze tot slechts één model zal zijn beperkt. In dat geval zal de V-Strom 1000 de slimste keuze zijn: in tegenstelling tot de andere twee blinkt de V-Strom nergens écht in uit, maar is wél van alle markten thuis en bovendien de goedkoopste van deze drie. Tenminste, zolang je de kofferset en handkappen à € 1.758,94 niet meetelt.