Zoeken

Test: Ducati Scrambler

Zelf-expressie

28 december 2014
Inhoudsopgave
Test: Ducati Scrambler
Het verhaal
De motor
Palm Desert and the Mountains
Conclusie
Een beetje geschiedenis
De ingredienten
Zelf-expressie
Technische gegevens

Ducati 2015 Scrambler

We zeiden het al: Ducati is met de Scrambler veel verder gegaan dan gewoon een nieuw model lanceren: Scrambler is een manier van leven, een manier van jezelf uitdrukken. Mocht je vanwege het arsenaal aan individualiseringsopties door de bomen het bos niet meer zien heeft Ducati het je voor de prijs van € 10.790 (€ 9.990 BE) met drie verschillende specials (vier als je de standaard versie die als Icon door het leven gaat meetelt) een stuk gemakkelijker gemaakt. Uiteraard kan elk model op zich nog verder worden aangekleed.

Ducati 2015 Scrambler Urban Enduro

Ducati 2015 Scrambler Full Throttle

Full Throttle
Voor de Full Throttle is de inspiratie uit de race-wereld die Flat-track racen heet gehaald. De “Deep Black” tank – die van een toegewijd logo met geel/zwarte achtergrond is voorzien – ademt volgens Ducati snelheid uit, evenals het korte zadel dat met z’n gele ‘nummerplaten’ door het Flat-track gebeuren is geïnspireerd. Het eindresultaat is volgens Ducati een sportieve look en uitmuntende rij-comfort. Als enige van de drie specials is de Full Throttle met het Termignoni uitlaatsysteem uitgerust, dat voor straatgebruik is gehomologeerd. Verder is de fiets voorzien van een lager, taps gevormd zwart stuur en een kort voorspatbord.

Ducati 2015 Scrambler Classic

Classic
De Classic is motorrijders die styling en details uit de jaren ’70 willen, gecombineerd met het rijplezier en het praktische gebruik van een moderne fiets. Met haar stalen spatborden en gespaakte wielen vertegenwoordigt deze uitvoering volgens Ducati misschien nog wel het meest de essentie van motorrijden. Het Scrambler Classic logo op de tank lijkt het meest op het jaren ’70 model, de “Orange Sunshine” kleurstelling en het bruine zadel met Chesterfield-achtig patroon maken de Classic af.