Test: Kawasaki ZZR1400
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki ZZR1400 |
De zware is je ware |
Evolutie of Revolutie? |
Over smaken en twisten |
Friesland giet oan |
Conclusie |
Technische gegevens |
Het segment van big-supersports mag qua verkoopcijfers niet meer kunnen toppen aan de tijden van weleer,daarmee is niet gezegd dat deze motoren geen bestaansrecht meer hebben. Hetgeen Kawasaki maar al te goed bewijst met deze 2012 ZZR1400,die op papier ’s werelds snelste productiemotor is maar ook onder meer aardse omstandigheden bijzonder goed te rijden is.
De motor ziet er zondermeer stoer en indrukwekkend uit en laat je denken dat het hier om een echt snelheidsmonster gaat, maar dan wel een die uit je hand eet en veel meer biedt dan de buitenkant je in eerste instantie zal doen vermoeden. De motor stuurt zeker niet als een mastodont, maar is lichtvoetig, ontzettend stabiel en beschikt over een motorblok dat enorm soepel is geworden. En is met zijn prijskaartje van € 17.298 niet echt duur te noemen.
Ons eigen kikkerlandje is dan ook nog lang niet te klein voor motoren van dit kaliber, in de periode dat de fiets tot onze beschikking was werden we ‘slechts’ een maal met een schrijven uit Leeuwarden verrast, voor een overtreding van ‘slechts’ 12 km/u. En dat is met andere fietsen wel eens anders geweest…
- sterk motorvermogen en koppel, ergonomie, algehele afwerking, stuurgemak
- schakelen naar eerste versnelling, dip in vermogensafgifte, verbruik