Test: Allroads im Westerwald
Technische gegevens
29 juni 2012
Inhoudsopgave |
---|
Test: Allroads im Westerwald |
King of the road |
Van zonneschijn |
naar guur herfstachtig weer |
Honda CrossTourer |
BMW R1200GS Adventure |
Triumph Tiger Explorer |
Conclusie |
Technische gegevens |
Merk/Model | Triumph Tiger Explorer | Honda CrossTourer | BMW R1200GS Adventure |
Motor | |||
Type | drie-in-lijn | 76° V4 | tweecilinder boxer |
Koelsysteem | Vloeistofgekoeld | Vloeistofgekoeld | Luchtgekoeld |
Cilinderinhoud | 1,215 cc | 1.237 cc | 1.170 cc |
Boring x slag | 85 x 71,4 mm | 81 x 60 mm | 101 x 73 mm |
Compr. verh. | n.b. | 12:1 | 12:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | SOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal | Digitaal | digital |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Elektronische multipoint injectie, ride by wire | PGM-F1 elektronische benzine injectie, 44 mm inlaatkelken | BMS-KP injectie |
Smering | wet sump | wet sump | wet sump |
Vermogen (opgave) |
137 Pk @ 9.000 tpm | 129pk @ 7.750 tpm | 110 pk @ 7.750 tpm |
Koppel (opgave) |
121 Nm @ 6.400 tpm | 126 Nm @ 6.500 tpm | 120 Nm @ 6.000 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 6, constant mesh | 6, constant mesh |
Primaire reductie | Tandwielen | Tandwielen | Tandwielen |
Finale reductie | Cardan | Cardan | Cardan |
Koppeling | Nat, meervoudig platen | Nat, meervoudig platen | Droog, enkele plaat |
Chassis | |||
Frame | Stalen buizenframe | Twin-spar aluminium frame | voor- en achterframe met meedragende motor |
Wielbasis | 1.530 mm | 1.595 mm | 1.510 mm |
Balhoofdhoek | 23.9º | 28º | 24,8º |
Naloop | 105,5 mm | 107 mm | 89 mm |
Vering voor | 46 mm KYB upside-down, veervoorspanning instelbaar | 43 mm upside-down, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | BMW telelever, 41 mm vorkpoot, ESA |
Vering achter | KYB monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | Pro-Link monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | BMW paralever, ESA |
Veerweg voor | 190 mm | 165 mm | 210 mm |
Veerweg achter | 194 mm | 145 mm | 220 mm |
Voorrem | Dubbele 305 mm schijf, 4-zuiger Nissin remklauw, ABS | Dubbele 310 mm schijf, 4-zuiger remklauw, C-ABS | Dubbele 305 mm schijf, 4-zuiger remklauw, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 282 mm, 2-zuiger Nissin remklauw, ABS | Enkele schijf 276mm, 2-zuiger remklauw, C_ABS | Enkele schijf 265mm, 2-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 110/80 19" | 110/80 19" | 110/80 19" |
Achterband | 150/70 17" | 150/70 17" | 150/70 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.248 mm | 2.285 mm | 2.240 mm |
Breedte | 962 mm | 915 mm | 990 mm |
Hoogte | 1.410 mm | 1.335 mm | 1.525 mm |
Zadelhoogte | 837 - 857 mm | 850 mm | 890 / 910 mm |
Gewicht | 259 kg rijklaar | 275 kg rijklaar | 259 kg rijklaar |
Tankinhoud | 20 liter | 21,5 liter | 33 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | 4 liter |
Algemene gegevens | |||
Klein rijbewijs | nope | nope | nope |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 16.290,00 | € 15.999,00 | € 19.864,00 (testuitvoerig excl. koffers) |
Adviesprijs BE | € n.b. | € n.b. | € n.b. |
Importeur NL | Triumph Benelux | Honda Nederland | BMW Nederland |
Telefoon | 072 - 5410311 | 0800 - 0237323 | 070 - 4133222 |
www.triumph.co.uk | www.honda.nl | www.bmw-motorrad.nl |