Test: KTM 690 Duke III
Pagina 5
Inhoudsopgave |
---|
Test: KTM 690 Duke III |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Conclusie
KTM heeft met de nieuwe Duke 690 de grenzen van de ééncilinder verlegd. Niet alleen tijdens ons uitstapje naar Rotterdam, maar ook de rest van de testperiode heeft de fiets ons aangenaam weten te verrassen. Met het eigenzinnige en kenmerkende design, de onder het blok geplaatste uitlaat en het stealth voorspatbord niet te vergeten, is de Duke zondermeer een opvallende verschijning. Gecombineerd met een flink portie koppel en de wendbaarheid van een BMX crossfiets voel je je een hertog en soms een hooligan in de stad. Om nog maar te zwijgen van het benzineverbruik, wat met de explosief stijgende brandstofprijzen een aangename verrassing is.
Met de Duke 690 heeft KTM een motor gemaakt die niet alleen Highway proof en City proof, maar ook nog eens Stunt proof is. Wat ons betreft kan het conceptmodel van KTM´s stuntfiets op de tekentafel blijven; wheelie-bar monteren en klaar is kees. Ben je op zoek naar een niet alledaagse fiets met hoge funfactor die ideaal is voor in de stad, waarmee je het leven van menig sportieve motorrijder op een bochtige weg zuur kunt maken, dan is deze Duke 690 iets voor jou.
Kom je in de buurt van een KTM dealer, loop dan eens naar binnen en maak voor de gein een proefrit. Zeker weten dat je net als ons aangenaam verrast zult zijn.
- Wendbaarheid, verbruik, uitstraling, funfactor
- Injectie onder 2000 toeren, spatbescherming achterzijde
Filmpje zien? Klik
Met dank aan: Alexander Schuit van RWP