Test: KTM Superduke '07
Pagina 5
Inhoudsopgave |
---|
Test: KTM Superduke '07 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Conclusie
Dat KTM met de tweede generatie 990 Superduke de alom bekende term `Evolution statt Revolution´ ter hand heeft genomen is ons gedurende de periode dat wij de fiets ter beschikking hadden meer dan duidelijk geworden. Gebleven zijn het kenmerkende uiterlijk en dito rijeigenschappen, wat de motor een behoorlijk hoog RedBull gehalte geeft. Nog steeds staat hier een fiets met een behoorlijk rebelse uitstraling, een fiets die zondermeer z'n stinkende best zal doen het duiveltje in je te activeren. En daar, zeker weten, in zal slagen. Belangrijkste veranderingen aan de Superduke zijn onderhuids te vinden: zo is de 990 Superduke verlost van de alom gewraakte aan/uit injectie en heeft fiets dankzij een iets gunstiger brandstofverbruik en vergrote benzinetank nu een acceptabele actieradius gekregen, zonder dat de fiets daarbij aan `hooliganism´ heeft ingeboet.
Dat het juist een merk als KTM is dat motoren als deze `Kickass Track Machine´, de 990 Superduke, voor de huidige generatie Supersports een serieuze bedreiging is gaan vormen is eigenlijk nog geeneens zo vreemd; al sinds jaar en dag zijn het de Duitstaligen die hun Supersports van kuipdelen en clip-ons ontdoen en `Superbike Lenker´ voorzien. Omdat het nu eenmaal zoveel lekkerder rijdt.
Ben jij die sportieve Supersporter wiens hobby het is om op zondagmiddag een bandje op te roken, ruil dan - als de gelegenheid zich voordoet - voor één zondag die Supersport eens om voor deze Superduke. Geloof ons, je zult ons later dankbaar zijn...
Vooruit dan maar, nog een keer om het af te leren.
- Funfactor
- Vermogensafgifte
- Vederlicht sturen
- Voorvering
- Versnellingsbak
- Verbruik