Zoeken

Test: Yamaha XV1900A Midnight Star

Pagina 5

17 augustus 2006
Inhoudsopgave
Test: Yamaha XV1900A Midnight Star
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

Conclusie

Met de lancering van de XV1900 Midnight Star heeft Yamaha zich ook (eindelijk) op het pad van de zware cruisers begeven. Een pad dat de laatste jaren alleen maar in populariteit lijkt toe te nemen. Ga rijden met de XV1900 en je zult begrijpen waarom juist dit soort fietsen zo populair aan het worden zijn.

Verbruik
Qua verbruik deed de Midnight Star het niet eens heel erg slecht. Alleen opletten bij reserve, wil je niet net als ondergetekende nét een kilometer tekort komen tussen twee tankbeurten in...

Best: 1:16,3
Slechtst: 1:15,5
Gemiddeld: 1:15,9

Zeer constant dus en absoluut niet slecht!

 De vette klappen bij ongekend lage toerentallen maken dat het enorm relaxed rijden is met de Midnight Star. Rijden waarbij het eens niet gaat om zaken als knie-aan-de-grond of "schaamranden", maar waarbij de term onthaasten misschien nog wel het beste de lading dekt.

Kun je positief zijn over een fiets die je al na een eerste rit flink last van je rug geeft? Dat was de hamvraag bij het begin van deze test. En daarover kunnen we kort maar bondig zijn: Ja. Niet alleen is de Midnight Star een motor die qua looks is overgoten met de juiste cruiser-saus, daarnaast is de fiets ook nog eens gezegend met een heerlijk motorblok dat zijn vermogen onder je vandaan klopt en je daarbij een machtig gevoel geven: I"m King of the road. En die rugpijn? Dat bleek in deze exemplarisch te zijn, maar dan wel exemplarisch als in dat ik de enige was die daar tijdens deze test last van bleek te hebben. En een zwakke rug, daar kunnen we een motor toch niet op afrekenen?

  • Afwerking
  • Uitstraling


  • Vibraties hoge toeren
  • Robert-Jan"s rug