Test: Kawasaki ER6F(aired) 2006
Test: Kawasaki ER6F(aired) 2006
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki ER6F(aired) 2006 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Flashback
We schrijven het jaar 2005: eind januari nemen we de eerste testmotor van 2005 mee op Nederlandse bodem, de eerste test van het jaar en wie w
as het spreek- woordelijke haasje: ondergetekende. En wie is dit jaar het haasje om de eerste test op Nederlandse bodem uit te voeren? Juist alweer ondergetekende. Terwijl mijn mederedacteurs genieten van het zonnige Kreta, Quatar of Sardinië kan ik het weer opknappen onder de echte omstandigheden. Omstandigheden waarin eenieder hier in Nederland moet rijden en als ik zo rondkijk zijn het er nog zat. Enkel voor de diehards dus.
Opnieuw
Ophalen doen we de motor bij Kawasaki Nederland in Hoofddorp. Mijn thuisbasis is Eindhoven, met een beetje tempo iets meer dan een uur, dus hopen dat de winterhandschoenen dik genoeg zijn. Bij Kawasaki loop ik samen met een monteur om de motor heen. Er staat ons een zwarte met een schitterend in het rood gespoten frame ter beschikking. Een motor met een frame dat echt bij de motor hoort, daar blonk vroeger Ducati in uit. Tegenwoordig hebben ook andere merken dit overgenomen en deze ER6F is daar een uitmuntend voorbeeld van. De achterbrug bijvoorbeeld is lekker functioneel en nog mooi om te zien, zo ook de rest van het frame en zelfs de achtershock is netjes opgenomen in het frame wat alleen maar een pluspunt is volgens mij.
FF checken
Nadat het rondje met de monteur is voldaan en alles is goed bevonden is het tijd voor een tweede - privé - rondje waarbij ik lekker op de knieën ga zitten om alles goed te bekijken. De velgen bijvoorbeeld hebben een mooie kleur en zijn netjes afgewerkt, het eerder genoemde frame, de achterbrug etc. Alles, dat ik eigenlijk ook al had bekeken op zijn naakte broer of zus, wat je wilt. En tja het enige verschil met deze motor is het kuipwerk. Niet echt het grote design statement wat de Naked versie teweeg bracht. Maar laten we eerlijk zijn, daarom koop je ook niet echt een gekuipte versie van deze motor. De kuip koop je vooral voor de protectie tegen de erbarmelijke weersomstandigheden hier in Nederland. Zat ik maar op Kreta of zo... Tijd om de winterhandschoenen maar weer uit te proberen.