Test: Kawasaki ER6F(aired) 2006
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki ER6F(aired) 2006 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Nakaarten
We praten deze keer na met de technische man van Kawasaki: Jos Snelderwaard, die me tegenkwam met mijn (over)broek op mijn knieën... letterlijk. Zijn eerste vraag was dus logisch:
Jos: Lukt het, moet hij aan of uit?
RJ: Hij moet uit, ik ga terug met de auto. Toch wel koud hoor, dus erg lekker die hete koffie.
Jos: En hoe beviel de ER6F?
RJ: Verrassend goed. Ondanks de kou heb ik er toch 700 km op gezet. Ik heb wel een vraag: tegen welke motoren zetten jullie hem?
Jos: Wel het is een gebruiksmotor, in die lijn moet je hem dus ook zien, dus de Bandit S van Suzuki, de Fazer van Yamaha en de CBF600 van Honda.
RJ: Wat me als eerste opviel toen ik hier de straat uit reed was de ABS, ik wilde eigenlijk nog terugrijden om te vragen of hij er wel opzat, hij komt perfect laat in en je voelt hem eigenlijk niet, heel anders dan mijn vorige ervaringen met dit systeem. Is hier veel werk aan verricht?
Jos: Ik denk dat je dit moet zien als evolutie. In het begin waren bijvoorbeeld de responses van de injectie ook niet perfect. Ook deze ABS is dus een logische stap omhoog op de trap van de evolutieladder.
RJ: Ander vraagpunt is de vering, de voor- en achterkant afzonderlijk is perfect, echter los van elkaar is de achterkant net iets te soepel en de voorkant iets te stug?
Jos: Je moet natuurlijk rekening houden met het koude weer; de olie is wat dikker en krijgt geen kans om soepel te worden. Vandaar ook een iets stuggere vering, in de zomer moet dit veel beter zijn.
RJ: Nou we hopen dat we kans krijgen om er van de zomer weer eens wat langer op te rijden. Het is zeker een hele fijne motor: ideaal voor woon-werkverkeer en meer.
Jos: Dat moet geen probleem zijn!