Zoeken

Introductie Aprilia RS 125

Pagina 7

19 maart 2006
Inhoudsopgave
Introductie Aprilia RS 125
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Conclusie

Alles bij elkaar is de RS op dit moment, voor dit motorsegment, dé fiets. Zelfs al zou Aprilia echt alléén maar het uiterlijk aangepast hebben, zeg nou zelf: zou jij een jongen vertrouwen die hiermee je dochter op komt halen? Zou je je dochter nog vertrouwen? Zou je niet veel liever zelf die fiets kieren en een dorp verderop je kansen benutten? Ben je zelf nog wel te vertrouwen? Vast wel,maar daar is de RS toch niet helemaal voor bedoeld....de RS is een sociaal geëngageerde motor. Echt waar: hoe meer RSjes je bijeen weet te krijgen, hoe leuker je het zal vinden. Of maak het nóg mooier: neem een handvol van die dingen en gooi ze op een leuk baantje in iemand zijn achtertuin! En laat dat nou net zijn wat Aprilia dit seizoen ook echt dóet. Maar uiteraard is het vele malen waarschijnlijker dat een potentiële RS-eigenaar een "normale"uitvoering, op kenteken, koopt. Helemaal niks mis mee, zouden meer mensen moeten doen. Het allerleukste aan rijden met een 125cc tweetakt is wel de intensiviteit, de voldoening die je krijgt als je alles precies goed hebt. Het is absoluut moeilijker hiermee netjes rond te rijden dan met een veel vergevingsgezindere Supersport, maar de voldoening die het geeft is dan ook tienvoudig. Wil je écht leren motorrijden, dan zit je hier goed. En stomtoevallig: de motor is ook beschikbaar voor beginnende rijders en als klap op de vuurpijl nog eens héél goed betaalbaar. Wat sta je nou te kijken naar die 600"s?

Dit vonden we goed
  • Uiterlijk
  • Funfactor
  • Rijsensatie Dit vonden we minder
  • Stationaire sound
  • niet instelbare vering
  • Klik voor de film van deze motor: