Test: Honda CBR1000RR Fireblade
Vermogenstestbank
Inhoudsopgave |
---|
Test: Honda CBR1000RR Fireblade |
RCV Roots |
Gebouwd voor het erepodium |
Schop onder je kont? |
Power Push |
Stuurweggetjes |
Zur Eifel |
Conclusie |
Vermogenstestbank |
Nakaarten |
Technische gegevens |
Honda claimt voor deze CBR1000RR 172 pk.Op de Jaros testbank bleek dat "onze" Fireblade enkele pk's miste maar wel een erg mooie en liniare vermogensafgifte tentoon spreidde. Het gemeten vermogen aan het achterwiel bedroeg 148 pk"s bij 11.000 toeren. Omgerekend naar krukas-pk's komen we dan uit op iets meer dan 165 pk. Het gemeten maximum koppel aan het achterwiel bedroeg 94,5 Newtonmeter bij eveneens 11.000 toeren. Het opvallende is dat de Fireblade zowel qua vermogen als koppel het sterkste is op het moment dat de toerentalbegrenzer zijn werk gaat doen. En dat is precies wat ons tijdens de testperiode opviel aan de Blade. Voor ons gevoel was het net alsof de motor met gemak 2.000 tmp meer zou kunnen draaien en dus als het ware begrensd is in zijn vermogen.