Test: Michelin Pilot Power
Pagina 6
Banden
Inhoudsopgave |
---|
Test: Michelin Pilot Power |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Conclusie
Is de Pilot Power een goede band? Ongetwijfeld, zou ik zeggen. Zijn gedrag op nat wegdek is subliem, hij stuurt erg scherp en de slijtage is zeer redelijk. Minpunten zijn er ook aan de Power: het nerveuze gedrag bij toegestane snelheden zet makkelijk aan om sneller te gaan rijden. En, zoals ik zelf ondervond, ga je door de goede grip in de regen rijden alsof regen niet bestaat waardoor je toch de grenzen gaat opzoeken. En als die grens bereikt is, dan gaat er geen waarschuwing aan vooraf! Het enige wat je zal voelen is je achterwiel dat je voorwiel wil inhalen. Gelukkig gebeurt dat pas op een moment waar je met de meeste andere banden al lang je limiet bereikt zou hebben. Met andere woorden: een band voor mensen met zelfbeheersing, ontworpen voor motoren die eveneens om zelfbeheersing vragen.
Pittig geprijsd
|
Zoals reeds eerder vermeld is het ook uitkijken bij het insturen van korte bochten. Door de bolle voorband valt de motor zo scherp in de bocht dat je maar beter je gashendel paraat kunt houden om even in te grijpen wanneer dat nodig is. Een ander nadeel is de prijs. Als we bij de eerste de beste bandenboer op het internet gaan kijken zien we een prijs van € 352,- voor een set 120 voor 180 achter zonder montage, tegenover € 299,- voor een set Bridgestones BT012 en € 211,- voor Metzelers Sportec. Een Pirelli Diablo set zit er met zijn € 323,- netjes tussenin. Kortom, zeker een aanrader voor de supersportievelingen die veel kilometers maken. Het tragere opwarmen hoeft geen probleem te zijn, hoewel zoiets voor een groot deel tussen je oren blijft hangen. Degenen die niet op zoek zijn naar de limieten van hun motor en zichzelf, kunnen mischien beter dat prijsverschil van toch pakweg € 50 uitgeven aan 2 volle tanks benzine en twee bakkies koffie op dat terrasje bij die leuke serveerster.