Test: Michelin Pilot Power
Pagina 4
Banden
Inhoudsopgave |
---|
Test: Michelin Pilot Power |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
De Power rechtdoor
Net zoals echte circuitbanden is de Pilot Power rechtuit wel stabiel maar toch erg nerveus en gevoelig voor zijwind. Waarschijnlijk is dit de tol die men moet betalen voor de bollere band. Een kleine tol in vergelijking met het gemak waarmee hij instuurt en zijn lijn houdt. Wie wil er trouwens rechtdoor rijden? De Pilot Powers werden gemonteerd in de plaats van een set niet-straat legale Pirelli Supercorsa’s en voelden redelijk gelijk aan qua stabiliteit rechtdoor en insturen. Ook de Pirelli is door zijn bollere vorm nerveuzer rechtdoor dan pakweg een BT012 of een Pilot Sport. Na de mislukte poging om de Nordschleiffe te bereiken werd bij Aken even de volgepekelde Autobahn opgedraaid om zonder angst voor verdwijnende rijbewijzen eens te kijken hoe de band aanvoelt aan de betere kant van de tweehonderd kilometer per uur. Na drie maal de top van de GSX-R bereikt te hebben en deze voor de eerste keer in zijn zes in de begrenzer gekregen te hebben ben ik niets minder dan onder de indruk, ten eerste om het feit dat ik al bijna 60 km ver in Duitsland zit, ten tweede omdat wat tegen 120 nerveus lijkt, boven de 250 erg stabiel aanvoelt. Verwisselen van rijstrook gaat als op rails. Waarschijnlijk is het feit dat je bij zulke snelheden nu eenmaal meer opgeplooid en geconcentreerd rijdt hier mee verantwoordelijk voor.