Zoeken

Test: Continental Sport Attack

Pagina 7

19 juni 2005

Banden

Inhoudsopgave
Test: Continental Sport Attack
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

De motoren

De motoren die Motorfreaks mee had waren een Suzuki SV1000SZ, Aprilia RSV-R Factory, Ducati 999 (Öhlins) en een Honda SP2, de banden die gemonteerd waren in volgorde: Michelin Pilot Sport, Pirelli Supercorsa (straat versie), Pirelli Diablo en Metzeler MEZ4. Wat opviel na een aantal ronden rijden is dat Duc, Suzuki en Honda echt 200% verbeterden, meer bochtenstabiliteit, meer grip en nog veel meer vertrouwen (de band gaf zelfs zoveel vertrouwen dat de stepjes van de Honda en Suzuki volledig werden aangetast). De enige band die een “beterâ€ÃƒÆ’‚ circuitgedrag vertoonde was de Supercorsa.

Het verschil tussen de Supercorsa van Pirelli en de Continental was het sneller insturen van zeer hoge snelheidsbochten (180+) en iets meer grip op “extremeâ€ÃƒÆ’‚ hellingshoeken (die op straat nauwelijks voorkomen). Continental heeft bewust gekozen voor een minder spitse band dan een circuitband zoals een Supercorsa; een spitse band stuurt sneller in maar geeft op hoge snelheid een nerveuzer gevoel in de voorkant, de SportAttack gaat voor stabiliteit, veel grip en vertrouwen....en dat is ze absoluut gelukt als het aan ons ligt.