Introductie: Yamaha YZF R6 2006
5: Conclusie
4 november 2005
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Yamaha YZF R6 2006 |
2: Fly-by-wire |
3: De looks |
4: De mokerslag |
5: Conclusie |
6: Technische gegevens |
Dat Yamaha met de nieuwe R6 een mokerslag richting de concurrentie heeft uitgedeeld, daar zijn we na één dag Qatar wel van overtuigd. En dat was ook wel nodig. Daar waar men in de MotoGP voor de tweede keer op rij de wereldtitel weer naar zich toe heeft weten te trekken en in de Superbikes de R1 steeds meer voorin te vinden was, zo wilde het in het WK supersport maar niet lukken. O
m daar verandering in te brengen heeft men bij Yamaha besloten om naast de gewone R6 (die vanaf nu onder de naam R6S door het leven zal gaan) een compleet nieuwe, nog sportievere, supersport neer te zetten. In feite moet deze motorfiets dan ook worden gezien als basis voor dat prestigieuze wereldkampioenschap. Net als dat bijvoorbeeld "de groenen" al enkele jaren twee varianten hebben op de ZX-6R. Een motor waarmee je natuurlijk ook op de openbare weg kunt rijden, maar dat is niet waar hij voor is bedoeld. Hier staat een circuitmotor pur sang. Een motor die veel vertrouwen geeft, goed remt en scherp stuurt. Ook de 17.500 toeren zijn helemaal geweldig. Een motor die op ons een meer dan diepe indruk heeft achtergelaten. Letterlijk én figuurlijk. Je kunt wel stellen dat ik ben gevallen voor de R6. Wat ons betreft is Yamaha met de nieuwe R6 dan ook helemaal back in business!- Bruikbaar toerengebied (circuitgebruik tussen 11.000 tpm - 17.500 tpm), veel gevoel in remmen, insturen van bochten, opstappen en wegwezen
- Ontbreken gearindicator, Ontbreken stuurdemper, Achterveer wat aan de harde kant
Filmpje zien? Klikkerdeklik