Zoeken

Test: Indian Challenger King of the Baggers racer

Technische gegevens

20 maart 2023

Merk/model 2022 Indian Challenger King of the Baggers racer
Motor
Type 60° V-Twin
Koelsysteem vloeistofkoeling
Cilinderinhoud 1.834 cc
Boring x slag 110 x 96,5 mm
Compr. verh. 13,0:1
Klepaandrijving SOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking digitaal, EMS met MaxxECU Sport ECM
Starter elektrisch
Benzinetoevoer benzineinjectie, enkel 78 mm BBK/Dodge Charger gasklephuis
Smering dry sump
Vermogen meer dan 170 pk @ 7.700 tpm
Koppel meer dan 203 Nm @ 5.000 tpm
Transmissie
Aantal versnellingen 6
Eindoverbrenging ketting
Koppeling Adler antihop, nat, meerplaten
Chassis
Frame gietaluminium backbone frame
Wielbasis 1.640 mm
Balhoofdhoek 25°
Naloop 114 mm
Vering voor 48 mm Öhlins FG8603, volledig instelbaar
Vering achter Öhlins TTX36 monoshock, volledig instelbaar
Veerweg voor n.b.
Veerweg achter n.b.
Voorrem Alpha Racing dubbele schijf 320 mm, Brembo Stylema M4 Monobloc
Achterrem EBC enkele schijf 298 mm, Hayes 4-zuiger remklauw
Voorband 130/70 17"
Achterband 200/55 17"
Afmetingen
Lengte n.b.
Breedte n.b.
Hoogte n.b.
Zadelhoogte n.b.
Gewicht 283 kg met olie, water en resterende hoeveelheid benzine na kwalificatie of race, plus 6,8 kg ballast
Tankinhoud n.b.
Topsnelheid 283 km/u (McWilliams - Daytona 2022)