Test: Indian Challenger King of the Baggers racer
Technische gegevens
20 maart 2023
Merk/model | 2022 Indian Challenger King of the Baggers racer |
Motor | |
Type | 60° V-Twin |
Koelsysteem | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 1.834 cc |
Boring x slag | 110 x 96,5 mm |
Compr. verh. | 13,0:1 |
Klepaandrijving | SOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | digitaal, EMS met MaxxECU Sport ECM |
Starter | elektrisch |
Benzinetoevoer | benzineinjectie, enkel 78 mm BBK/Dodge Charger gasklephuis |
Smering | dry sump |
Vermogen | meer dan 170 pk @ 7.700 tpm |
Koppel | meer dan 203 Nm @ 5.000 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6 |
Eindoverbrenging | ketting |
Koppeling | Adler antihop, nat, meerplaten |
Chassis | |
Frame | gietaluminium backbone frame |
Wielbasis | 1.640 mm |
Balhoofdhoek | 25° |
Naloop | 114 mm |
Vering voor | 48 mm Öhlins FG8603, volledig instelbaar |
Vering achter | Öhlins TTX36 monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | n.b. |
Veerweg achter | n.b. |
Voorrem | Alpha Racing dubbele schijf 320 mm, Brembo Stylema M4 Monobloc |
Achterrem | EBC enkele schijf 298 mm, Hayes 4-zuiger remklauw |
Voorband | 130/70 17" |
Achterband | 200/55 17" |
Afmetingen | |
Lengte | n.b. |
Breedte | n.b. |
Hoogte | n.b. |
Zadelhoogte | n.b. |
Gewicht | 283 kg met olie, water en resterende hoeveelheid benzine na kwalificatie of race, plus 6,8 kg ballast |
Tankinhoud | n.b. |
Topsnelheid | 283 km/u (McWilliams - Daytona 2022) |