Test: Triumph Tiger 1200 GT Pro en Tiger 1200 Rally Pro
Ontzag
De Tiger is groot, 150 pk is veel en 240 kg is misschien niet veel voor een reismotor, maar toch wel voor een motor waar je ruig terrein mee in gaat. Het is ook niet zo vreemd dat Eric er van te voren best ontzag voor had. Maar dat ging over zodra hij ermee op pad ging: “Het is ongelofelijk wat je met die motor kunt. We deden er dingen mee die ik niet zomaar met een andere allroad zou durven. We namen een afdaling waar een steile helling achter zat. De voorrijder nam hem en ik dacht, dan moet ik dat ook kunnen. De Triumph sprintte inderdaad met gemak omhoog. Indrukwekkend. De Tiger 1200 is wendbaar, razendsnel en heel sterk van onderuit. De grootste beperking van de mogelijkheden is de rijder. Ik kijk nu al uit naar de vergelijkingstesten. Benieuwd welke motoren Ed daar tegenover zet…
Brede powerband, fantastische vering, goed comfort, echte offroad-competentie
Weinig bewegingsvrijheid, onderstuur bij lage snelheden