Zoeken

Test: Honda Rebel 1100 DCT

Conclusie

22 juni 2021

Vier jaar na de lancering van de CMX500 Rebel heeft Honda’s unieke kijk op custom cool er een uit de kluiten gewassen soortgenoot bij gekregen, die volgens Honda met hetzelfde recept – een klassieke, knokige Bobber met een moderne twist – zowel opwinding als ontspanning brengt. De 1.084 cc parallel twin levert serieus vermogen en met het Honda Selectable Torque Control, Wheelie Control, Cruise Control en drie rijmodi is de grote Rebel bovendien voorzien van een aanzienlijk elektronicapakket.

De CMX1100 Rebel is in alle opzichten de grotere broer, maar daar zit echter ook een keerzijde aan, Als oudere broer gedraagt de 1100 als een volwassene en lijkt daardoor dat puberale ‘antichrist’ gevoel van de 500 te missen. Hoewel, nergens staat geschreven dat je als grotere broer niet uit de band springen mag. En dat is bij tijd en wijle best wel leuk.

 

Looks, het blok, DCT, stuureigenschappen

Brave borst, positionering voetsteunen, stugge achtervering