Test: Bimota Tesi H2
Technische gegevens
8 oktober 2020
Merk/model | Bimota Tesi H2 |
Motor | |
Type | viercilinder lijnmotor |
Koelsysteem | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 998 cc |
Boring x slag | 76 x 55 mm |
Compr. verh. | 8,5:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal, instelbare tractiecontrole, 3 rijmodi |
Starter | Elektrisch |
Benzinetoevoer | injectie, 4x ø 50 mm inlaatkelken met dubbele injectoren, Kawasaki Supercharger |
Smering | Geforceerde smering, wet sump |
Vermogen | 231 pk @ 11.500 tpm |
Koppel | 141 Nm @ 11.000 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6, dog-ring type |
Eindoverbrenging | ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend, antihop |
Chassis | |
Frame | Dubbele swingarm met naafbesturing, blok dragend deel van de constructie |
Wielbasis | 1.455 mm |
Balhoofdhoek | 21,3° |
Naloop | 117 mm |
Vering voor | Swingarm met naafbesturing, volledig instelbare Öhlins monoshock |
Vering achter | Swingarm, volledig instelbare Öhlins monoshock |
Veerweg voor | 100 mm |
Veerweg achter | 130 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 330mm, Brembo Stylema 4-zuiger radiale remklauw, bochten-ABS (KIBS) |
Achterrem | Enkele schijf 220mm , Brembo 2-zuiger remklauw, ABS (KIBS) |
Voorband | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 200/55 ZR 17" |
Afmetingen | |
Lengte | 2.074 mm |
Breedte | 770 mm |
Hoogte | 1.155 mm |
Zadelhoogte | 840 mm (+/- 10 mm) |
Gewicht | 207 kg droog |
Tankinhoud | 17 liter |
Reserve | n.b. |
Gegevens | |
Rijbewijsklasse | A |
Garantie | 2 jaar |
Adviesprijs (ITA) | € 64.000,00 incl. btw, voor Nederland moet daar nog ca. 20% aan BPM bij op worden geteld |
Fabrikant | Bimota |
www.bimota.it |