Zoeken

Test: Bimota Tesi H2

Technische gegevens

8 oktober 2020

Merk/model Bimota Tesi H2
Motor
Type viercilinder lijnmotor
Koelsysteem vloeistofkoeling
Cilinderinhoud 998 cc
Boring x slag 76 x 55 mm
Compr. verh. 8,5:1
Klepaandrijving DOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking Digitaal, instelbare tractiecontrole, 3 rijmodi
Starter Elektrisch
Benzinetoevoer injectie, 4x ø 50 mm inlaatkelken met dubbele injectoren, Kawasaki Supercharger
Smering Geforceerde smering, wet sump
Vermogen 231 pk @ 11.500 tpm
Koppel 141 Nm @ 11.000 tpm
Transmissie
Aantal versnellingen 6, dog-ring type
Eindoverbrenging ketting
Koppeling nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend, antihop
Chassis
Frame Dubbele swingarm met naafbesturing, blok dragend deel van de constructie
Wielbasis 1.455 mm
Balhoofdhoek 21,3°
Naloop 117 mm
Vering voor Swingarm met naafbesturing, volledig instelbare Öhlins monoshock
Vering achter Swingarm, volledig instelbare Öhlins monoshock
Veerweg voor 100 mm
Veerweg achter 130 mm
Voorrem Dubbele schijf 330mm, Brembo Stylema 4-zuiger radiale remklauw, bochten-ABS (KIBS)
Achterrem Enkele schijf 220mm , Brembo 2-zuiger remklauw, ABS (KIBS)
Voorband 120/70 ZR 17"
Achterband 200/55 ZR 17"
Afmetingen
Lengte 2.074 mm
Breedte 770 mm
Hoogte 1.155 mm
Zadelhoogte 840 mm (+/- 10 mm)
Gewicht 207 kg droog
Tankinhoud 17 liter
Reserve n.b.
Gegevens
Rijbewijsklasse A
Garantie 2 jaar
Adviesprijs (ITA) € 64.000,00 incl. btw, voor Nederland moet daar nog ca. 20% aan BPM bij op worden geteld
Fabrikant Bimota
www.bimota.it