Test: Honda Neo Sports Cafe familie
Technische gegevens
2 mei 2019
| Model | CB125R | CB300R | CB500F |
| Motor | |||
| Type | eencilinder | eencilinder | paralleltwin |
| Koelsysteem | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
| Cilinderinhoud | 125 cc | 286 cc | 471 cc |
| Boring x slag | 58 x 47,2 mm | 76 x 63 mm | 67 x 66,8 mm |
| Compr. verh. | 11:1 | 10.7:1 | 10.7:1 |
| Klepaandrijving | SOHC, 2 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
| Ontsteking | digitaal | digitaal | digitaal |
| Starter | elektrisch | elektrisch | elektrisch |
| Benzinetoevoer | PGM-F1 elektronische injectie, 26 mm gasklephuis | PGM-F1 elektronische injectie, 38 mm gasklephuis | PGM-F1 elektronische injectie |
| Smering | wet sump | wet sump | wet sump |
| Vermogen | 13,1 pk @ 10.000 tpm | 31 pk @ 8.500 tpm | 47 pk @ 8.500 tpm |
| Koppel | 10 Nm @ 8.000 tpm | 28 Nm @ 7.500 tpm | 43 Nm @ 7.000 tpm |
| Transmissie | |||
| Aantal versnellingen | 6 | 6 | 6 |
| Eindoverbrenging | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting |
| Koppeling | nat,meervoudige plaat, kabelbediend | nat,meervoudige plaat, kabelbediend | nat,meervoudige plaat, kabelbediend |
| Chassis | |||
| Frame | Diamant, staal | Diamant, staal | staal, Diamant |
| Wielbasis | 1.345 mm | 1.352 mm | 1.410 mm |
| Balhoofdhoek | 25,8° | 24° | 25,5° |
| Naloop | 90,2 mm | n.o. | 102 mm |
| Vering voor | 41 mm upside down, niet instelbaar | 41 mm upside down, niet instelbaar | 41 mm telescoop, veervoorspanning instelbaar |
| Vering achter | Monoshock, veervoorspanning 5-voudig instelbaar | Pro-Link Monoshock, veervoorspanning 5-voudig instelbaar | Pro-Link Monoshock, veervoorspanning instelbaar |
| Veerweg voor | n.o. | 130 mm | n.b. |
| Veerweg achter | n.o. | 107 mm | n.b. |
| Voorrem | enkele schijf 296 mm, radiale 4-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 296 mm, Nissin radiale 4-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 320 mm, 2-zuiger remklauw, ABS |
| Achterrem | enkele schijf 220 mm, 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220 mm, 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 240 mm, 1-zuiger remklauw, ABS |
| Voorband | 110/70 R 17" | 110/70 R 17" | 120/70 ZR 17" |
| Achterband | 150/60 R 17" | 150/60 R 17" | 160/60 ZR 17" |
| Afmetingen | |||
| Lengte | 2.015 mm | 2.012 mm | 2.080 mm |
| Breedte | 820 mm | 802 mm | 790 mm |
| Hoogte | 1055 mm | 1.052 mm | 1.060 mm |
| Zadelhoogte | 816 mm | 799 mm | 785 mm |
| Gewicht | 126 kg rijklaar | 143 kg rijklaar | 190 kg rijklaar |
| Tankinhoud | 10,1 liter | 10 liter | 16,7 liter |
| Reserve | n.b. | n.b. | n.b. |
| Gegevens | |||
| Rijbewijsklasse | A1 | A1 | A |
| Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
| Adviesprijs NL | € 5.158,00 | € 5.958,00 | € 7.358,00 |
| Adviesprijs BE | € 4.399,00 | € 5.099,00 | € 5.599,00 |
| Importeur NL | Honda Nederland | Honda Nederland | Honda Nederland |
| www.honda.nl | www.honda.nl | www.honda.nl |
| Model | CB650R | CB1000R |
| Motor | ||
| Type | viercilinder lijnmotor | viercilinder lijnmotor |
| Koelsysteem | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
| Cilinderinhoud | 649 cc | 998 cc |
| Boring x slag | 67 x 46 mm | 75 x 56,5 mm |
| Compr. verh. | 11,6:1 | 11,2:1 |
| Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
| Ontsteking | digitale transistor met elektronische vervroeging | digitaal, 3 rijmodi, 3 Power Modes, 3 standen Engine Brake, 3 standen tractiecontrole |
| Starter | elektrisch | elektrisch |
| Benzinetoevoer | PGM-F1 elektronische injectie, 36 mm gasklephuizen | PGM-F1 elektronische injectie, 44 mm gasklephuizen |
| Smering | wet sump | wet sump |
| Vermogen | 95,2 pk @ 12.000 tpm | 144 pk @ 10.500 tpm |
| Koppel | 64 Nm @ 8.500 tpm | 105 Nm @ 8.000 tpm |
| Transmissie | ||
| Aantal versnellingen | 6 | 6 |
| Eindoverbrenging | o-ring ketting | o-ring ketting |
| Koppeling | nat,meervoudige plaat, kabelbediend, slip-assist | nat,meervoudige plaat, hydraulisch bediend |
| Chassis | ||
| Frame | Staal, diamant | Mono-backbone, cast aluminium |
| Wielbasis | 1.450 mm | 1.455 mm |
| Balhoofdhoek | 25,5° | 24,7° |
| Naloop | 101 mm | 96,1 mm |
| Vering voor | 41 mm Showa SFF upside down, niet instelbaar | Showa SFF-BP upside down, volledig instelbaar |
| Vering achter | Monoshock, veervoorspanning instelbaar | Showa BRFC monoshock, volledig instelbaar |
| Veerweg voor | 120 mm | 120 mm |
| Veerweg achter | 128 mm | 128 mm |
| Voorrem | dubbele schijf 320 mm, radiale Nissin 4-zuiger remklauw, C-ABS | dubbele schijf 310 mm, 4-zuiger radiale remklauw, ABS |
| Achterrem | enkele schijf 240 mm, 1-zuiger remklauw, C-ABS | enkele schijf 256 mm, 1-zuiger remklauw, ABS |
| Voorband | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" |
| Achterband | 180/55 ZR 17" | 190/55 ZR 17" |
| Afmetingen | ||
| Lengte | 2.130 mm | 2.120 mm |
| Breedte | 780 mm | 789 mm |
| Hoogte | 1.075 mm | 1.095 mm |
| Zadelhoogte | 810 mm | 830 mm |
| Gewicht | 202 kg rijklaar | 212 kg rijklaar |
| Tankinhoud | 15,4 liter | 16,2 liter |
| Reserve | n.b. | n.b. |
| Gegevens | ||
| Rijbewijsklasse | A | A |
| Garantie | 2 jaar | 2 jaar |
| Adviesprijs NL | € 9.458,00 | € 15.858,00 |
| Adviesprijs BE | € 8.134,00 | |
| Importeur NL | Honda Nederland | Honda Nederland |
| www.honda.nl | www.honda.nl |