Zoeken

Test: Royal Enfield Continental GT en Interceptor

Conclusie

2 november 2018

In de prachtige omgeving van Santa Cruz heeft Royal Enfield de langverwachte nieuwe tweecilinder modellen gepresenteerd, de eerste tweecilinders in de geschiedenis van het van oudsher Britse merk. Beide modellen zijn erg fijne middenklasse retro-gestylde motoren die gezegend zijn met een geweldig motorblok en super stuureigenschappen. En als je de lage, lage prijs in Er zijn slechtere manieren om je werkdag door te brengen. We hadden ook op kantoor kunnen zitten vandaag...ogenschouw neemt kan het niet anders zijn dan dat Sid Lal hiermee de klapper in huis heeft waar hij op hoopt. Er is namelijk inderdaad niets op de markt dat gelijkwaardig is aan deze 650cc twins en zeker niets dat net zoveel waar voor z’n geld biedt – voor zolang het duurt.

Aan de andere kant van India in Pune is men bij Mahindra namelijk een toekomstige range aan BSA modellen aan het ontwikkelen die naar verluid veel gelijkenis zullen gaan vertonen als deze twee in India geproduceerde twins, waarbij zelfs hetzelfde pad met een nieuw R&D ontwikkelingscenter in het Verenigd Koninkrijk wordt gevolgd. De Royal Enfield Continental GT en Interceptor zijn echter het hier en nu, en niet ergens in de toekomst – en ze worden gebouwd door een bedrijf met een indrukwekkend record voor wat betreft de levering van steeds beter wordende motoren voor een goede prijs, tot op heden ééncilinder modellen waren. Kan Royal Enfield de grote stap zetten met twins die mensen willen kopen? Afgaand op de afgelopen twee dagen hier aan de kust van Californië zeg ik driewerf ja.