Zoeken

Test: Kawasaki H2 SX SE

Epiloog

6 februari 2018

En dan is er nog dit... als een merk een machine van dit kaliber neerzet, wil je natuurlijk ook wel weten of ‘ie kan wat er beloofd wordt. Voor een groottoermachine als dit, of supertoerfiets, of een nieuwe klasse – de naam maakt niet eens zoveel uit – is het dus zaak er achter te komen hoe je ervan af komt als je ‘m daar ook voor inzet. Dus geen dagje sturen over mooie Portugese stuurwegen, geen dagje sturen over Estoril, maar groottoerisme. En dat is dan ook precies wat er nu gaat gebeuren. Als degene die destijds de eerste H2 in Nederland bij ontvangst direct het land úit reed, is het niet meer dan gepast dat ik nu de eerste H2 SX het land ín rijd. In februari, dwars door winters geteisterd Portugal, Spanje, Frankrijk en België inderdaad. Ik verwissel m’n leren pak voor een zo waterdicht en warm mogelijk allweatheroutfit en hoop van harte dat de handvatverwarming het dik 2200 kilometer vol gaat houden. Tot aan de andere kant.

Kanonne wat een ding, power is vet plus, koffers gegarandeerd bij elke snelheid, launch control

Cruise control uitzetten met 'gas dicht' gaat zwaar, gewicht bij lage snelheid, Portugees winterweer